پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۳:۳۹
رهبری - کد خبر : 9271
جمعه، ۱۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

رهبر انقلاب : رژیم صهیونیستی حاصل توطئه غربی هاست

حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعفها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریتی و اخلاقی غربی ها را در برابر جهانیان عریان کرد

رهبر انقلاب : رژیم صهیونیستی حاصل توطئه غربی هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رهبر انقلاب امروز (جمعه 17 اردیبهشت) به مناسبت روز قدس در یک سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه ماجرای فلسطین ، همچنان مهمترین و زنده ترین مسئله مشترک امت اسلامی است ، سیاست های نظام سرمایه داری ظالم و سفاک، دست یک ملت را از خانه خود، از مهین و خاک آبا و اجدادی خود کوتاه کرده و در آن رژیمی تروریست و مردمی بیگانه را نشانده است.

اسرائیل یک پادگان تروریستی است

ایشان در ادامه افزودند: سست تر و بی پایه تر از منطق پوشالی رژیم صهیونیستی چیست؟ اروپاییها بنا بر ادعای خود ، به یهودیان در سال های جنگ جهانی دوم ظلم کردند، پس باید با آواره کردن ملتی در غرب آسیا و کشتارهای فجیع در آن کشور انتقام یهودیان را گرفت...! این منطقی است که دولت های غربی با حمایت بی دریغ و دیوانه وار خود از رژیم صهیونیستی به آن تکیه کرده و بدین گونه، همه ادعاهای دروغین خود در باب حقوق بشر و دموکراسی را تخطئه کرده اند. و این ماجرای خنده آور و گریه آور بیش از هفتاد سال است که ادامه دارد و هر از چندی برگ دیگری بر آن افزوده می شود.

صهیونیست ها فلسطین غصب شده را از روز اول به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده اند، اسرائیل نه یک کشور ، که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است، و این وظیفه همگانی است.

یک نکته قابل توجه دیگر این است که اگرچه دولت غاصب در سال 1948 تاسیس شد ولی مقدمات دست اندازی به این نقطه ی حساس از منطقه اسلامی، سالها پیش از آن آغاز شده بود. این سال ها مقارن است با دخالت فعال غرب در کشورهای اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولت های مستبد و شیفته یا دست نشانده غرب. مطالعه حوادث آن سال ها در ایران و ترکیه و کشورهای عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار می کند که ضعف و تفرقه در امت اسلامی، زمینه ساز فاجعه غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امت اسلامی وارد آمد.

طراحی اصلی توطئه را انگلیس پیگیری کرد

این عبرت آموز است که در آن مقطع ، هر دو اردوگاه سرمایه داری و کمونیسم با قارونهای صهیونیست به هم افزایی رسیدند، انگلیس اصل توطئه را طراحی و پیگیری کرد، سرمایه داران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروی اولین دولتی بود که تاسیس دولت نامشروع را به رسمیت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد. رژیم غاصب محصول آن وضعیت در جهان اسلام از سویی ، و این توطئه و تهاجم و تجاوز اروپایی از سوی دیگر بود.

امروز دیگر وضع جهان مانند آن رو نیست، ما باید این حقیقت را همواره در نظر داشته باشیم. امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعفها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریتی و اخلاقی غربی ها را در برابر جهانیان عریان کرد. قضایای انتخابات در امریکا و آزمون به شدت رسوای مدیران پرمدعا و متکبر آن ، و نیز مواجهه ی یک ساله ناموفق با کرونای همه گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم آور آن، و آشفتگیهای سیاسی و اجتماعی اخیر در مهمترین کشورهای اروپایی ، همه نشانه سیر نزولی و افولی اردوگاه غرب است.

آینده مبارک نزدیک است

در سوی دیگر رشد نیروهای مقاومت در حساس ترین مناطق اسلامیف رشد توانایی های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملت های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی ، رشد استقلال طلبی و خوداتکایی در ملت ها، نشانه های مبارکی است که آینده بهتر را نوید می دهد.

در آینده مبارک، باید هم افزایی کشورهای مسلمان، یک هدف عمده و اساسی باشد و این چندان دور نیست. محور هم افزایی ، قضیه فلسطین به معنی همه کشور و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان هدایت کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!