شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۱۰
رهبری - کد خبر : 10614
دوشنبه، ۰۷ تير، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

رهبر انقلاب : آرای باطله به معنی جدایی از نظام نیست

آمریکایی ها سرمشقهای خوبی نیستند بنابراین در مسائل سیاسی باید با رعایت ادب وجهات اخلاقی و شرعی و بدون اهانت و تهمت، سخن گفت

رهبر انقلاب : آرای باطله به معنی جدایی از نظام نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (7 خرداد) در سالروز آیت الله بهشتی و روز قوه قضائیه، با رئیس و مسئولان قوه قضائیه دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای ادامه مسیر اعتمادافزا و امید بخش دو سال اخير و استمرار اجرای سند تحول را در فصل جدید دستگاه قضا ضروری خواندند و با تجلیل از حماسه واقعی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفتند: مردم در شرایط کرونایی و دشواری های اقتصادی و برخی مسائل دیگر، برنامه ریزی چند ماهه دنیای استکبار را بر هم زدند و به عنوان برندگان اصلی انتخابات، شکسته و ناکامی را نصيبا دشمنان ایران و عناصر وابسته به آنان کردند.

رهبر انقلاب با اشاره به جنایت فجيع منافقین در به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و حدود ۷۰ نفر از شخصیتها گفتند: این قاتلها صراحتا به این جنایت بزرگ اعتراف کرده اند اما امروز با حمایت فرانسه و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر آزادانه فعالیت می کنند که انسان از وقاحت غربی ها در ادعاهای حقوق بشری و دادن تریبون و حمایت از این تروریستها حيرت می کند.

ایشان با تشکر از فعالیت های مسئولان و همه عناصر فعال دستگاه قضایی در سراسر کشور، حرکت آقای رئیسی در دوران تصدی را مصداق حرکت جهادی خواندند و با تشکر از آقای رئیسی افزودند: این تلاش شبانه روزی و پرانگیزه به فضل الهی به آثار و نتایج خوبی نیز منجر شده است. زنده شدن امید و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا مهم ترین اثر حرکت جهادی دو سال اخیر در قوه قضائیه است، و این امید و اعتماد سرمایه گرانقدر اجتماعی است که هیچ چیزی با آن برابری نمی کند.

رهبر انقلاب با اشاره به تغيير و تحول طبیعی در قوه قضائیه بعد از انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت، چند نکته را در ترسیم مسیر آینده دستگاه قضا بیان کردند. ایشان، ادامه رویکرد تحولی در قوه قضاییه را بسیار مهم و کاملا ضروری خواندند و افزودند: این مسیر باید با شدت و حتى پرشتاب تر ادامه یابد و ستد خوب، متقن، عملياتي، غيرنمایشی، غیرشعاری و زمان بندی شده تحول در دستگاه قضا، همچنان ملاک حرکت تحولی باشد.

آیت الله خامنه ای با ابراز رضایت از ورود دستگاه قضا به بحث احیای حقوق عامه گفتند: این کار بسیار لازم و پر ارزش، جزو وظایف حتمی قوه قضائیه است و دایره عمل به آن باید از احیای واحدهای تولیدی و رفع تصرف منابع طبیعی، به عرصه هایی همچون سلامت، آموزش، محيط زيست و امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد. البته اکثریت عظیم قضات و کارکنان دستگاه قضا، «مؤمن، شریف، پاکدامن و مسئولیت پذیره هستند و گاهی نیز درباره میزان فساد در قوه افراط و جنجال میشود اما باید با تعداد کم عناصر فاسد هم به شدت و قاطعانه برخورد شود.

ایشان، برخورد سریع و فعال با گزارش های مردمی درباره وجود برخی عناصر فاسد در دستگاه قضا را ضروری خواندند و گفتند: البته ممکن است این گزارش ها واقعیت نداشته باشد اما باید آنها را مغتنم شمرد و با پرهيز از برخورد های خوشبینانه، بلافاصله بازرسی آشکار یا پنهان و ناشناخته را فعال کرد و در صورت اثبات، با عناصر فاسد حقيقتا برخورد کرد.

رهبر انقلاب ارتباط مسئولان به خصوص رئیس دستگاه قضا با گروههای فعال جامعه نظير فعالان دانشگاهی حوزوی، اقتصادی، کارگری، تولیدی و بخش های مربوط به زنان را در چارچوب حضور مردمی برشمردند و گفتند: در ارتباط با |گروههای فعال جامعه حرف های آنان را بشنوید و سپاستاها را به درستی برای آنان تبيين کنيد که گاهی دلیل برخی اعتراض ها بی اطلاعی از سیاست ها و واقعیات است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان به حماسه آفرینی ملت در انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کردند و با بیهوده خواندن برخی تلاشها در فضای مجازی و رسانه ای برای انکار کار بزرگ مردم، گفتند: این انتخابات حق و انصافا یک حماسه بود و تحلیلگرانی که چشم به انتخابات ایران داشتند، فهمیدند چه اتفاق مهمی رقم خورد. فعالیت هزاران دستگاه تبلیغاتی از جمله رسانه های آمریکایی، انگلیسی و برخی کشورهای مرتجع و روسیاه و بکارگیری تعدادی از عناصر خائن ایرانی برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات را در دنیا بی سابقه بود و آنها به برخی بهانه ها مانند مشکلات معیشتی یا بعضی حوادثی که بعدأ رخ داد مانند بحث احراز یا عدم احراز صلاحيتها نیز امید بسته بودند.

آیت الله خامنه ای به برخی تحلیل های غلط درباره آراء باطله نیز اشاره کردند و گفتند: این آراء، أبدأ به معنای جدایی آنها از نظام نیست، بلکه بر عکس است، زیرا کسی که پای صندوق رأی آمده و فرد مقبول خود را در لیست نامزدها نديده ولى اسم شخص مورد نظرش را نوشته با رأی سفید داده، در واقع علاقه مندی خود را به صندوق رای و نظام نشان داده است.

ایشان برخی حوادث در جریان انتخابات را مایه تجربه و عبرت دانستند و گفتند: در مناظره ها تنوع سلايق مشاهده شد، در عین حال همه نامزدهای محترم بر خلاف القاء دشمن در این مسئله هم نظر بودند که مشکلات اقتصادی کشور را محل دارد و بن نيستی وجود ندارد البته یکی می گفت راه حل من درست است و دیگری می گفت راه حل من. در مناظره ها، بعضی کاندیداها از مواضع انقلاب دفاع کردند و با ادب و رعايتهای لازم شرعی سخن گفتند ولی برخی، بداخلاقی هایی کردند که مایه تأسف است.

رهبر انقلاب با یادآوری رقابتهای انتخاباتی در آمریکا و فحاشی نامزدها علیه یکدیگر، افزودند: آمریکایی ها سرمشقهای خوبی نیستند بنابراین در مسائل سیاسی باید با رعایت ادب وجهات اخلاقی و شرعی و بدون اهانت و تهمت، سخن گفت نه اینکه از شیوه های فحاشی و اهانت آمریکایی ها و ترامپ استفاده کرد. انتخابات آمریکا در چشم همه دنيا مقتضح شد حالا همان مقتضحين بعد از چند ماه زبان درآورده و از انتخابات ایران ایراد می گیرند در حالی که آنها با آن افتضاح، دیگر نباید یک کلمه راجع به انتخابات حرف بزنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار رهبری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!