شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۰:۰۴
سه شنبه، ۲۶ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

رعایت پروتکل در هیات ها وظیفه شرعی است

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اکنون بهترین جایی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، مجالس عزاداری است، گفت: مراجع عظام سال گذشته فرمودند که اگر کسی بیمار باشد و رعایت نکند و این بیماری را انتقال دهد شرعا حرام است و دین به گردن دارد.

رعایت پروتکل در هیات ها وظیفه شرعی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، سید محمد آقامیری، پیرو عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از هیات‌های مذهبی و همچنین مسافرت رفتن عده‌ای در پی اعلام تعطیلات سراسری در کشور، گفت: همانطور که رهبر معظم فرمودند، اولویت اول امروز ما بحث سلامت و مبارزه با بیماری کرونا است و این ضرورت ایجاب می‌کند که هر کسی احساس وظیفه کند و این مساله را اول برای خود و خانواده خود و بعد نسبت به جامعه رعایت کند. 
 
عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در ادامه عنوان کرد: باید بگویم طبق برآورد بنده به دلیل حضور در جلسات گوناگون عزاداری در این روزها، مجالس عزاداری بهترین جایی است که اکنون پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. 
 
وی ضمن بیان اینکه درصد خیلی کمی از افراد هستند که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، افزود: مسئولان برگزاری مجالس قصد رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی را دارند، اما برخی افراد حاضر در مجالس مقداری هیجان زده می‌شوند و این موارد را کمتر رعایت می‌کنند. 
 
آقامیری مسافرت رفتن در این شرایط کار بسیار اشتباهی برشمرد و تاکید کرد: هرکس به هر دلیلی که به مسافرت رفته کار اشتباهی کرده است چرا که علاوه بر آسیب رساندن به خود و خانواده‌اش به مردم جامعه نیز آسیب می‌زند. 
 
وی توجه به مساله کرونا و جدی گرفتن آن را ضروری دانست و یادآور شد: اگر افرادی، این مسائل را پیش پا افتاده تلقی کنند،  آثار و تبعات آن همان چیزی می‌شود که در جامعه مشاهده می کنیم و سیر فزاینده شیوع بیماری کرونا دامن گیر اکثر خانواده‌ها شده است. 
 
عضو ششمین دوره شورای شهر اظهار داشت: سال گذشته مراجع عظام فرمودند که اگر کسی بیمار باشد و رعایت نکند و این بیماری را انتقال دهد شرعا حرام است و دین به گردن دارد. اگر کسی این بیماری را بگیرد و فوت کند، دین شرعی سنگینی بر گردن کسی که این بیماری را انتقال داده، می‌افتد. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار قرآن، عترت، فعالیت های دینی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!