چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۰:۳۴
اقتصاد - کد خبر : 2766
پنجشنبه، ۲۲ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

رشد 28 درصدی صادرات فولاد

ایران براساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی را هدف گذاری کرده که از این میزان بالغ بر 40 تا 45 درصد را به امر صادرات اختصاص خواهد داد.

رشد 28 درصدی صادرات فولاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، بررسی آمار صادرات ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، هرمزگان، آذربایجان، خراسان، کاوه جنوب، صبا فولاد و بناب در ۱۱ ماهه امسال در مجموع رقم ۶ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۲۳ تن را نشان می دهد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۸ درصدی دارد.

هم اکنون ایران در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان جای دارد و پیش بینی شده امسال حداقل در مجموع ۱۰ میلیون تن صادرات از بخش فولاد محقق شود.

آمار صادرات فولاد شرکت های مورد بررسی در بهمن ماه ۹۸ نیز رقم ۶۲۸ هزار و ۹۹۳ تن را نشان می دهد که در مقایسه با بهمن ۹۷ رشد ۶۸ درصد را ثبت کرد.

بالاترین میزان رشد صادرات در بهمن ماه امسال مربوط به فولاد آلیاژی ایران (یزد) با رقم چهار هزار و ۱۴۱ درصد در زمینه میلگرد است و مجموع صادرات فولاد خوزستان هم نسبت به بهمن ۹۷ کاهش ۱۹ درصدی را نشان می دهد. 

همچنین در بررسی مجموع صادرات ۱۱ ماهه فولاد سازان یاد شده، فولاد بناب در زمینه میلگرد با افزایش یکهزار و ۸۴۹ درصدی صادرات نسبت به دوره مشابه پارسال بیشترین رشد را داشته و فولاد خراسان در زمینه میلگرد هم با افت ۷۸ درصدی در مقایسه بادوره مزبور روبرو شد.

علاوه براین واحد های صبا فولاد ( در زمینه بریکت گرم) و فولاد بناب (سایر اقلام فولادی) در 11 ماهه 98 به ترتیب با رشد 395 و 373 درصدی بالاترین افزایش عملکرد صادرات را داشتند.

فولاد خوزستان در مجموع صادرات 11 ماهه با افت 16 درصدی روبرو شد و فولاد اکسین هم در زمینه ورق عریض صادراتی نداشت. ایران براساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی را هدف گذاری کرده که از این میزان بالغ بر 40 تا 45 درصد را به امر صادرات اختصاص خواهد داد.

شرایط تحریم ایران موجب شده که عملکرد وزنی صادرات شرکت های مورد بررسی ثبت نشود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!