پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۴۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 10956
چهارشنبه، ۲۳ تير، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

رزمایش مشترک آمریکا و انگلیس در خلیج عدن

ناو کوئین الیزابت انگلیس در نخستین مأموریت دریایی خود برای انجام رزمایشی مشترک، در خلیج عدن به ناو رونالد ریگان آمریکا پیوست.

رزمایش مشترک آمریکا و انگلیس  در خلیج عدن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ناو کوئین الیزابت انگلیس در نخستین مأموریت دریایی خود برای انجام رزمایشی مشترک، در خلیج عدن به ناو رونالد ریگان آمریکا پیوست.

بر اساس این گزارش «کوئین الیزابت» بزرگترین رزم ناو انگلیس که به نشانه احیای امپراتوری رو به زوال این کشور در قرن ۲۱ راهی دریا شده است؛ برای انجام رزمایشی مشترک در خلیج عدن، به ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» آمریکا پیوست.

طبق اعلام پنتاگون، ناو هواپیمابر کوئین الیزابت که از سوی ناوچه «اورستن» هلند اسکورت می‌شود، از روز دوشنبه وارد بخش غربی دریای عرب شده است. این ناو قرار است در ادامه مسیر، برای انجام مأموریت اصلی خود مبنی بر به چالش کشیدن پکن، راهی دریای چین جنوبی شود.

کوئین الیزابت و رونالد ریگان در مجموع گنجایش ۱۵۰ فروند جنگنده را دارند که اغلب آنها انواع مختلفی از اف -۳۵ هستند.

این رزمایش در مجاورت چند منطقه مهم ازجمله یمن، سومالی و اتیوپی انجام می‌شود که درگیر تجاوز بیگانگان و یا جنگ داخلی هستند.

ناو هواپیمابر رونالد ریگان هم به طور معمول در اقیانوس آرام حضور داشته است ،حال آنکه در حال حاضر با هدف ادعایی نظارت بر خروج نیروهای خارجی از خاک افغانستان، در آب‌های منطقه حضور دارد.

گفتنی است چندی پیش کاپیتان فرد گلدامر، فرمانده ناو رونالد ریگان، اظهار داشت: "حضور انعطاف پذیر رونالد ریگان یک عنصر اساسی در کمک به اطمینان خاطر به شرکای منطقه ای ما است که ایالات متحده همچنان متعهد به تأمین آزادی دریاها است."

تأکید شده است که گروه حمله کننده ناو هواپیمابر با حضور در منطقه مسئولیت ناوگان 5 نیروی دریایی ایالات متحده با همكاری با شریكان خود عمل می كند و تمریناتی را انجام می دهد، همچنین " پشتیبانی نیروهای هوایی را برای محافظت از نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در طول عملیات خود ارائه می دهد. تا نیروها را از افغانستان بیرون بکشد. "

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!