چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۸:۱۰
سیاست - کد خبر : 9196
سه شنبه، ۱۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رد صلاحیت بسیاری از کاندیدا های شوراها بی دلیل بود

حتی فردی داریم که سال ها پس از انقلاب به دنیا آمده اما به دلیل تحکیم پایه های رژیم سلطنتی پیشین رد صلاحیت شده است

رد صلاحیت بسیاری از کاندیدا های شوراها بی دلیل بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سخنگوی حزب اتحاد ملت با اشاره به فضای انتخاباتی موجود در کشور آن را آنچنان که باید انتخاباتی ندانست و افزود هنوز موضع و کاندیدای اصلی بسیاری از احزاب و فعالان سیاسی مشخص نشده است.

حسین نورانی نژاد در این مورد اظهار داشت: به اعتقاد من باید به این موضوع پرداخته شود که چه بلایی سر نهاد انتخابات آمده که در آستانه مهم ترین انتخابات کشور هستیم اما کماکان در فضای اما و اگر و ابهام هستیم که مثلا آیا ظریف می آید یا نمی آید؟ رئیسی می آید یا نمی آید؟، متغیرهای موثر بر حضور کاندیداها چیست و چه تصمیمی در سر دارند. البته با این وجود فکر می کنم طی روزهای آتی این فضا تغییر کند و بالاخره با مشخص شدن کاندیداها ، فضای انتخاباتی در کشور ایجاد شود. ولی اسباب و دلایل این تردید عمومی شایسته بررسی است.

رد صلاحیت ها بی حساب و کتاب بوده است

نورانی نژاد علت رد صلاحیت کاندیدهای حزب اتحاد ملت در انتخابات شوراها را سیاسی عنوان کرده و گفت: تعداد زیادی از اعضای حزب ما که پیش از این، سابقه عضویت در هیچ حزب دیگری را نداشتند و فقط در حزب اتحاد ملت عضو بودند به دلیل عضویت در احزاب غیرقانونی رد شدند. حتی فردی داریم که سال ها پس از انقلاب به دنیا آمده اما به دلیل تحکیم پایه های رژیم سلطنتی پیشین رد صلاحیت شده است یا حتی افرادی داریم که با استناد به احکام محاکم صالحه با عناوین فسق و فجور ، ارتداد و ... رد صلاحیت شدند درحالی که سابقه کلانتری رفتن هم ندارند. برخی از نامزدها به دلیل عدم التزام به ولایت فقیه و اسلام و... رد صلاحیت شدند. تمام این موارد نشان می دهد بررسی ها بی حساب و کتاب بوده و فقط می خواستند عده ای را رد صلاحیت کنند.

وی افزود: هرکسی می گوید نامزدهای رد صلاحیت شده در پرونده خود تخلف داشتند، مستندات و دلایل آن را به کاندیداها اعلام کند مخصوصا درباره اعضای سابق و فعلی شورا که روزی عضو بودند. حق مردم است که بدانند به کسی رای دادند چه کرده و چه تخلفی انجام داده است. اگر تخلفی وجود دارد اعلام کنند تا تلقی ابزاری کردن قانون برای رد کردن اعضایی که مورد علاقه شان نیست پیش نیاید.

سخنگوی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات لیست می دهند یا نه، گفت: اصل برای ما شرکت رد انتخابات است، انتخابات اسفند 98 هم که لیست ندادیم دلیلش این بود که واقعا نوتوانستیم و کاندیدای اصلاح طلب چندانی باقی نمانده بود تا بخواهیم لیست دهیم.

این راه و رسم جمهوریت نیست

نورانی نژاد بیان کرد: در حال حاضر افرادی از میان احزاب ما هستند که تائید صلاحیت شده اند اما اکثریت افراد را رد کردند واز آنجایی که انتخابات حزبی نیست، شخص کاندیدها باید در خصوص پیگیری رد صلاحیت خود اقدام کنند اما اصلاح طلبان همواره سعی می کنند از همه ظرفیت های قانونی برای احقاق حق خود استفاده کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در مجموع این راه و رسم انتخابات نیست، راه و رسم جمهوریت نیست، اینها قانون شکنی به نام قانون و ایستادگی در برابر حق مردم و آن چیزی است که در نقطه عزیمت نظام جمهوری اسلامی در انقلاب 57 وعده داده شد. آنهایی که این رفتار های حذفی را می کنند، هرچه هستند انقلابی نیستند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!