پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۴:۴۴
سیاست - کد خبر : 8902
چهارشنبه، ۰۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

رد ادعای دستکاری در جداول بودجه 1400 توسط رئیس مجلس

هیچ تصمیمی بدون مجوز از اعضای کمیسیون تلفیق یا صحن علنی اتفاق نیفتاده و صحبت از رانت و امثال آن ، هیچ وجهی ندارد.

رد ادعای دستکاری در جداول بودجه 1400 توسط رئیس مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مالک شریعتی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این مسئله که در بررسی بودجه 1400 هیچ تصمیمی بدون مجوز از اعضای کمیسیون و نمایندگان در صحن علنی مجلس گرفته نشده است، ادعای دستکاری جداول بودجه را رد کرد.

شریعتی در توضیحی راجب بررسی بودجه 1400 که در پایان سال 99 تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، اظهار داشت: در زمان بررسی بودجه بعضی بندها با نظر نمایندگان در صحن علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا بررسی و دوباره به صحن علنی بازگردد که این رویه را کمیسیون تلفیق به سرعت در جلسه فوق العاده انجام می داد. در روز 12 اسفند 99 تغییر جدی انجام شد و تبصره 19 را که کمیسیون تلفیق حذف کرده بود، صحن به نظر کمیسیون تلفیق رای نداد. زیرا نمایندگان مدعی بودند که اگر تبصره 19 حذف شود، جداول و پروژه های شهرستانی هم حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان همچنان با ماندن تبصره 19 مخالف بود و اگر مجلس اصرار می کرد، باید دوباره رفت و برگشت بین مجلس و شورا انجام شده و بودجه در پایان سال تصویب نمی شد، گفت: بنابراین در جمع بندی صحن، پیشنهاد "شمن الدین حسینی" عضو کمیسیون اقتصادی جایگزین شد که براساس آن جدول تبصره 19 در بودجه بماند ولی احکام تبصره 19 حذف شود که این پیشنهاد رای آورد.

نماینده مردم تهران افزود: در رای گیری پایانی ، احمد امیرآبادی فراهانی دبیر هیئت رئیسه هم متنی را برای رای گیری قرائت کرد که براساس آن "ماده واحده بودجه با این منابع و مصارف و تبصره ها و جداول پیوست به رای گذاشته می شود با این توضیح که جداول و نکات باقی مانده باید نهایی و اعمال شود با اصلاحات بعدی" . یعنی چون فرصت بررسی جزئیات جداول نبود برای اینکه بررسی جزئیات اعمال شده دوباره بازگردد، صحن با رای خود این اختیار را به کمیسیون تلفیق داد.

شریعتی با اشاره به اینکه شورای نگهبان اشکالاتی را به جداول وارد می دانست که شکلی بود و نه اعداد و ارقام، گفت:

از جمله اینکه در بخش هایی جملات و کلمات فارسی و لاتین عبارت ها درست نیست. یا نماینده ها پیشنهاداتی در جداول اعتبارات داشتند ولی این پیشنهادات مجوز ماده 23 قانون برنامه را نداشت و با نظر شورای نگهبان باید حذف شود. از جمله تبصره 19 ، هرجایی مشارکت عمومی – خصوصی آمده بود، باید این عبارت حذف می شد و عبارت های آن به ماده 27 قانون برنامه تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه موارد اصلاحی هیچ ربطی به جا به جا شدن ردیف ها و جداول ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در بودجه دستگاه ها و پروژه ها با نظر شخصی نماینده ای رخ نداده و با قاطعیت عرض می کنم هیچ تصمیمی بدون مجوز از اعضای کمیسیون تلفیق یا صحن علنی اتفاق نیفتاده و صحبت از رانت و امثال آن ، هیچ وجهی ندارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!