پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۳۲
اجتماعی - کد خبر : 3219
سه شنبه، ۱۹ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

رحمانی فضلی: شرایط کشور هنوز عادی نشده است

وزیر کشور با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقدامات این وزارت در مقابله با بیماری کرونا توضیحاتی ارائه داد.

رحمانی فضلی: شرایط کشور هنوز عادی نشده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از خانه ملت، وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه وزارت کشور و مسئولیتی که درخصوص هماهنگی و پیگیری روند کنترل ویروس کرونا درسطح کشور دارد، گفت: در تاریخ 30 بهمن اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه هیات دولت مطرح شد.   در اول اسفند ماه ستاد مقابله با کرونا در ابتدا به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و سپس ریاست ستاد را رئیس جمهور بر عهده گرفت اما وزارت کشور مستقیما مسئول اجرای تمام تصمیماتی است که در این ستاد گرفته می شود.

رحمانی فضلی افزود: هماهنگی خوبی که بین تمامی مسئولان ملی و استانی وجود داشت و سبب شد تا اقدامات خوب و موثری در مورد کنترل و مقابله با ویروس کرونا انجام شود. آن ها به خوبی توجیه شده و شناخت کافی ازموضوع داشتند. در ابتدای شیوع ویروس، کمبود ها و ضعف های بارز و آشکاری در ارتباط با امکانات، تجهیزات، شرایط بستری در مراکز درمانی و تخت های بیمارستانی وجود داشت که این مورد دغدغه اصلی پرستاران و پزشکان بود. اما در حال حاضر وزارت بهداشت دارای آمادگی و شناخت لازم بوده و امکانات کافی نیز در دسترس دارد. مردم نیز با افزایش میزان آگاهی، کمک بسیار موثری به مسئولان کردند.  

وزیرکشورضمن بیان شیوه اجرای طرح کاهش فاصله اجتماعی گفت: این طرح در تاریخ 7 فروردین ماه  با اعلام تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز تجمع جمعیتی آغاز شده و در مرحله دوم این روند شدت بیشتری پیدا کرد تا جایی که با همکاری خوب نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و بخش های مختلف وزارت کشور اعم از استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها و بخشداری ها، با گذشت 10 روز از اجرای این طرح از نظر کنترل این ویروس در شرایط بسیار مناسبی هستیم.

وی افزود: شهرداران 1357 شهر در کشور برای کنترل ویروس کرونا از طریق ضدعفونی کردن معابر و سایر اقدامات مرتبط وارد عمل شدند. همچنین وزارت کشور با انجام پیگیری های لازم و ایجاد هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و مدیریت بحران، اقدامات موثری انجام داد، کما اینکه با مشکل وقوع سیل درآغاز سال جدید مواجه شدیم که اقدامات ستاد مدیریت بحران در این زمینه خوب و موثر بودند و استانداری ها نیز وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

رحمانی فضلی یادآور شد: در مرحله جدید کنترل ویروس کرونا در قالب کنترل هوشمند، اصناف به سه دسته ریسک پایین، متوسط و بالا تقسیم شدند. بر همین اساس مقرر شد از تاریخ 23 فرودین ماه اصناف با ریسک پایین فعالیت خود در استانها را با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت دقیق استانداری ها شروع کنند و در تهران، این اصناف از 30 فروردین ماه کارشان را از سر بگیرند. در خصوص فعالیت مجدد مراکز تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی بعد از 30 فروردین ماه، ستاد مقابله با کرونا جلسه ای تشکیل داده و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان تلاش های مسئولان برای هماهنگی و اقناع سازی مردم و دستگاه های اجرایی جهت کنترل ویروس کرونا، افزود: به دستور مقام معظم رهبری و با مصوبه شورای عالی امنیت ملی، کمیته امنیتی نظامی وزارت کشور تشکیل شده و جلسات متعددی را برگزار کرد.  بر همین اساس مقرر شد فعالیت استانداری ها در این حوزه افزایش یافته وعملکرد بهتری ارائه دهند.  

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مسئولان برای کنترل ویروس کرونا در کل کشور و آگاهی و شناخت کافی هم چنین امکانات و منابع خوبی که به کار گرفته شده، نگرانی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه سیر ابتلا به این بیماری در سطح کشور رو به کاهش است. برای مثال مراکز درمانی استان گیلان در ایام عید، روزانه 2 هزار بستری داشتند که در شرایط کنونی این تعداد به 400 بیمار بستری کاهش یافته که این امر در رابطه با استان خراسان و مازندران نیز مصداق دارد.

رحمانی فضلی در پایان یادآور شد: البته ذکر این مطالب به معنای عادی شدن  شرایط در کشور نیست. بنابراین هم دولت و هم مردم باید به تلاش و رعایت کامل تمامی موارد برای کنترل این ویروس در کشور ادامه دهند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!