پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۵۴
دفاعی - کد خبر : 6124
سه شنبه، ۱۶ دي، ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

رجز خوانی ارتش انقلابی با طوفان پهپادها

طی یک رزمایش پیچیده وتخصصی با سناریوهای متنوع ،نیروهای 4 گانه ارتش قدرت وتوان رزمی پهپاد های خود را محک زدند

رجز خوانی ارتش انقلابی با طوفان پهپادها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط عمومی ارتش  نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با شرکت صدها فروند پهپاد از نیروهای چهارگانه ارتش صبح امروز در منطقه عمومی سمنان آغاز شد.

در جریان این رزمایش رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه عمومی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش از یگان‌های پهپادی حاضر در تمرین سان دیدند.

، در این برنامه رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش از یگان‌های پهپادی شامل صدها فروند انواع پهپادهای رزمی که در مسیری به طول بیش از یک کیلومتر مستقر شده‌اند، سان دیدند.

همچنین پس از این مراسم سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش از یگان‌ها و سامانه‌های پهپادی ارتش که در قالب یک نمایشگاه به نمایش در آمده بازدید کردند.

در این نمایشگاه که شامل دستاوردهای پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از پهپادهای عملیاتی از نیروهای چهارگانه ارتش است، صد‌ها فروند انواع پهپادهای رزمی، بمب‌افکن، رهگیر، شناسایی و مراقبتی، جنگالی، انتحاری و ... به نمایش در آمده است.

دستاوردهای پهپادی ارتش از جمله پهپادهای کمان، کرار، کیان، سیمرغ، انواع مهاجر، انواع ابابیل، یسیر، صادق، حازم، انواع مولتی روتورهای رزمی و پشتیبانی رزمی و ... با قابلیت اجرای عملیات در محیط جنگ الکترونیک و مجهز به سامانه‌های اخلال و فریب راداری از جمله سامانه‌هایی بودند که رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش از آنها در این نمایشگاه بازدید کردند.

همچنین در این نمایشگاه برای نخستین بار از تعدادی از محصولات جدید در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین رونمایی شد.

در آغاز این مراسم و در مراسم سان دیدن از یگان‌های پهپادی مستقر، فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش، سردار سرلشکر باقری و امیر سرلشکر موسوی را همراهی کردند.

 سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان برگزاری تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با اشاره به بازدارندگی و پیشرفت ارتش و نیروهای مسلح در حوزه پهپادی و اقتدار دفاعی کشور گفت: امروز دستاوردهای جدید و فوق العاده ارزشمندی از فعالیت‌های تحقیقاتی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که در لبه فناوری جهانی در حال پیشرفت روز افزون قرار داریم افزود: مسئله پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مسیر بلوغ ارزشمندی قرار گرفته است که در این تمرین بزرگ پهپادی بخش‌هایی از این پیشرفت‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمرین پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین رزمایش‌های متعددی که در روزهای اخیر در خلیج فارس صورت گرفته و در روزهای آتی صورت خواهد گرفت، نشانگر آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید نسبت به امنیت و دفاع کشور عزیزمان است.

سرلشکر باقری در خصوص آخرین وضعیت منطقه خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر تحرکاتی از جانب ارتش تروریست و جنایتکار آمریکا در منطقه صورت گرفته است و پروازهایی از هواپیماهای دوربرد یا سایر موارد را در جهت قدرت‌نمایی و ایجاد وحشت به نمایش گذاشتند. همچنین اتهاماتی را به جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند که این آمادگی‌ها و رزمایش‌های متعدد و انتقال نیرو در راستای به نمایش گذاشتن آمادگی کامل نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و امنیت ملی کشور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد تهاجم و تجاوز به هیچ کشور همسایه ای را ندارد، اما در برابر هرگونه تهدید به طور کامل آماده است، دستان نیروهای مسلح قهرمان ما بر روی ماشه ها قرار دارد و چنانچه دشمنان کوچکترین خطایی کند، حتما نیروهای مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه نخستین تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از پیشرفت دانش پهپادی در این نیرو خبر داد و گفت: در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این باره خواهیم داشت.

همپنین امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه رزمایش پهپادی ارتش که در سمنان در حال برگزاری است، درباره آخرین تجهیزات، دستاوردها و زیرسامانه‌های پهپادی تولید شده توسط متخصصان کشورمان در ارتش و صنایع دفاعی گفت: بخشی از توانمندی های پهپادی ارتش با تعداد متنوعی از جمله پهپادهای شناسایی، مراقبت و نیز رزمی در این رزمایش به نمایش گذاشته شده و بخشی هم در یگان ها مستقر هستند.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه «اهمیت ویژه ای برای پهپاد در نبردهای هوایی قائل هستیم»، گفت: دانش بسیار خوبی دراین حوزه به دست آورده‌ایم و در آینده خبرهای خوبی از دانش پهپادی خواهیم داد..

ایران زمین : رزمایش گسترده و بزرگ پهپادی ارتش با بکارگیری تنوع بالایی از پهپاد های شکاری بمب افکن،شناسایی ،جنگال وانتحاری و....و همپنین سایر کلاس های ریز پرنده در منطقه عمومی سمنان با موفقیت برگزارگردید.در جریان این مانور گسترده توان رزم ودقت عملیاتی پرنده های بدون سرنشین ارتش در قالب سناریوهای متنوع و کاربردی با توجه به گوناگونی انواع تهدیدات متصور با بکارگیری تاکتیک های مختلف در بوته محک قرار گرفت.نیل به نتایج مثبت دراهداف  پیش بینی شده در حوزه های ارتقاع فناوری ودقت انهدام آنها در راستای بالا بردن توان دفاعی - تهاجمی و مقابله نیروهای چهار گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تهدیدات نوین از مهمترین دستاوردهای این رزمایش محسوب میشود .

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!