جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۷:۱۴
دولت - کد خبر : 10919
سه شنبه، ۲۲ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

ربیعی : برای تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی آماده ایم

در صورت آزادی زندانیان ایرانی و تامین منافع کشورمان و نیز به نتیجه رسیدن مذاکرات، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی : برای تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی آماده ایم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (22 تیر ماه) در نشست خبری اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای انتقال مطلوب دولت به رئیس جمهور منتخب و دولت آینده به کار گرفته و بر اساس تفاهم های انجام شده اعضای دولت تا کنون جلسات منظمی با رییس جمهور منتخب داشته اند و این جلسات همچنان ادامه دارد. اعضای دولت گزارش های لازم را ارائه کردند و دولت خود را مکلف به همکاری همه جانبه با رییس جمهور منتخب می داند.

بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت تا روز آخر به وظایف خود بی کم و کاست و با همه توان و قدرت ادامه خواهد داد.

ربیعی با بیان اینکه ۸ سال قبل دولت یازدهم نه با شعار بلکه با خواست و برآمده از تمدن فرهنگی و ایرانی و با هدف رساندن صدای ایران به جهانیان، رویکرد تعامل سازنده با جهان را انتخاب کرد، گفت: دولت یازدهم با ارزیابی عملکرد گذشته که گاه با سیاست های نسنجیده ایران را به گردابی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران انداخته بود و برای پایان دادن به عصر تک قطبی و همکاری های بین المللی در حل اختلاف میان ملتها به این امر دست یافت که هیچ راهی جز تعامل و مذاکره برای کنار زدن اختلاف ها وجود ندارد.

آنهایی که به هدفی جز انسداد زندگی مردم رضایت نمی دادند، سالها کوشیدند تا با ارائه تصویری خشن و قانون شکن از ایران، انزوای ما را از ترتيبات مالی و سیاسی جهانی واقعیت ببخشند. همان ها بودند که بعد از دستیابی به برجام که از نمادهای این رویکرد بود، بار دیگر کوشیدند تا انتقام خود را نسبت به خرد ورزی دولت ایران که چیزی جز اعتقاد اکثریت خاص مردم و رهبری نبود، بگیرند و با قريبا رئیس جمهور پیشین آمریکا و تحریک وی، آمریکا به خروج از برجام و اعمال تحریم های یک جانبه دست زد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: این امر نه تنها زندگی را بر مردم ما سخت سخت کرد بلکه ضمن خالی گذاشتن دست های آمریکا این کشور را با بی آبرویی همراه کرد.

ربیعی با گرامیداشت روز تامین اجتماعی گفت: نظام تامین اجتماعی بخش جدایی ناپذیر از حکمرانی اجتماعی صحیح است که می تواند متضمن امنیت اجتماعی، امنیت روانی و زندگی سالم برای نیروهای کار یک جامعه و گذراندن یک دوره سالمندی بی دغدغه برای همه شهروندان باشد . وی اضافه کرد: دولت در ۸ سال گذشته ضمن پیگیری نظام تامین اجتماعی و پشتیبانی از افرادی که دچار فرصت های نابرابر اجتماعی و نیازمند انواع حمایت های اقتصادی و اجتماعی هستند، ترتیبی اتخاذ کرد تا جامعه تولید با کرامت و امنیت اجتماعي همراه باشد.

گسترش خدمات درمانی از طریق طرح تحول سلامت، گسترش پوشش بیمه ای و این اقدام پرافتخار که هیچ ایرانی امروز بدون بیمه سلامت نیست هم از اقدامات دولت در این زمینه بوده است. گسترش افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به ویژه روستاییان و عشایر به بیش از ۲ میلیون نفر از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید است.

وی ادامه داد: دولت، تلاش کرد بدهی های خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و به همین دلیل با تلاش های انجام شده سازمان تامین اجتماعی امروز از یک تعادل نسبی برخوردار است. در این راستا دولت به خواست دو دهه جامعه کارگری و بازنشستگان مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان عمل کرد و امروز در بخش درمان هم موفق به برنامه های دفترچه الکترونیک و حذف نسخه ها شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به گرامیداشت ۲۵ تیر روز سازمان بهزیستی گفت: این سازمان وظایف مهمی بر عهده دارد از جمله توانمند کردن افراد معلول، ایجاد اشتغال و مهارت افزایی که سازمان بهزیستی در این سال ها به این اهداف دست یافت

وی ادامه داد: از طرفی در این دولت شاهد افزایش دریافتی مستمری بگیران از ۸۲ هزار تومان برای خانواده چهار نفره به ۵۰۰ هزار تومان در ۱۴۰ بودیم. از دیگر اقدامات دولت برای بهبود شرایط افراد تحت پوشش بهزیستی، مهارت افزایی افراد، ایجاد اشتغال و تأمین مسکن برای خانواده های دو معلول به بالا بود که خوشبختانه بهزیستی در تشریک مساعی با جامعه موفق عمل کرده است و خير جمعی نهادهای مدنی به بیش از دو برابر سال های گذشته افزایش یافته است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: بهزیستی از سوی دیگر متکفل فرزندانی از این سرزمین است که فاقد حمایت نهاد خانواده هستند و این سازمان باید نقش والدین را هم ایفا کند. این روز بهانه ای است تا همه خير جمعی را به یاد بیاوریم چون پایداری جامعه ما در گرو گسترش خير جمعی است.

سخنگوی دولت در خصوص اظهارات راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از پیشرفت در مذاکرات برای آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران گفت: ما قبلا و مکررا اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران بخاطر نیات انسان دوستانه آماده تبادل همه زندانیان سیاسی در ازای آزاد کردن همه زندانیان ایرانی در سراسر جهان است که با دستور و خواست آمریکا محبوس شده اند، ما حتی در دولت پیشین آمریکا هم از این آمادگی طرف ایرانی خبر داده بودیم اما این دولت آمریکا بود که با اصرار بر گروگان گیری ایرانیان از نشستن پای میز مذاکره امتناع کرده بود.

وی افزود: آقای دکتر ظریف از مدت ها پیش طرح مبادله همه زندانیان ایرانی و آمریکایی با یکدیگر را مطرح کردند و دولت بایدن نیز از روزهای ابتدایی روی کار آمدن، این موضوع را مورد توجه قرار داد. مذاکرات در این زمینه در جریان است و در صورت آزادی زندانیان ایرانی و تامین منافع کشورمان و نیز به نتیجه رسیدن مذاکرات، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!