شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۱:۲۴
فناوری - کد خبر : 7609
دوشنبه، ۱۱ اسفند، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

ربات کمک پزشکی ایران‌ساخت آماده ارائه خدمت به حوزه درمان

یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات رباتیک و الکترونیک، موفق به ساخت ربات کمک پزشکی ایران‌ساخت شده است که در می‌تواند کمک بسزایی به بیماران و کادر پزشکی بکند.

ربات کمک پزشکی ایران‌ساخت آماده  ارائه خدمت به حوزه درمان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات رباتیک و الکترونیک، موفق به ساخت ربات کمک پزشکی ایران‌ساخت شده است که در می‌تواند کمک بسزایی  به بیماران و کادر پزشکی بکند.

علی قره خانی مدیرعامل شرکت رویال توسعه پایدار، محور اصلی فعالیت شرکت را تامین نیازهای فناورانه در زمینه رباتیک با فناوری بومی و تولیدات ایران‌ساخت برشمرد و اعلام کرد: در شرکت رویال توسعه پایدار، ضمن بومی‌سازی تجهیزات حوزه‌های الکترونیک و چاپی، ربات‌های پزشکی در نسل‌های مختلف تولید شده است که در ارائه خدمات موثر به بیماران و حفظ سلامت کادر درمان کاربرد دارد.

قره خانی افزود: ربات پزشکی ایران‌ساخت، برای ارائه خدمت به حوزه درمان به خصوص در دوران کرونا نقش مفیدی داشته است. بدین صورت که تماس‌ها و حضور کادر درمانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر کاهش یافته، این ربات عملکرد قابل قبولی را در محیط‌های بیمارستانی یا محیط‌هایی که حضور نیروی انسانی در آنجا ممکن نیست، ارائه کرده است.

مدیر عامل شرکت رویال توسعه پایدار به بکارگیری حسگرهای اندازه‌گیری علائم حیاتی بیماران در ربات ایران‌ساخت اشاره کرد و اظهار کرد: این ربات می‌تواند با پزشکان به کمک برقراری تماس تصویری در ارتباط باشد و امکان حمل غذا و دارو به اتاق‌های گوناگون در هر مرحله از کارکرد ربات با وجود ساختار چند طبقه آن برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ربات‌های فعال در بخش توان‌بخشی به قسمتی جدایی‌ناپذیر از پزشکی تبدیل شده‌اند، بیان کرد: از آنجایی که فناوری‌های نو در حوزه سلامت و توان‌بخشی بسیار بااهمیت هستند، فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش فنی بومی و تخصص ، طیف گسترده‌ای از ربات‌های توانبخشی را برای بازو، مچ و پا طراحی و تولید کرده‌اند و در حوزه پژوهش، ساخت و بومی سازی ربات های تحقیقاتی و صنعتی گام برداشتیم.

این فعال فناور با اشاره به مقرون به‌صرفه بودن استفاده از این ربات در بیمارستان‌های کشور به جای نمونه‌های خارجی آن خاطرنشان کرد: این محصول ایران‌ساخت، ضمن برخورداری از ویژگی‌های بومی که آن را از دیگر محصولات مشابه متمایز می‌کند، با هزینه‌های به مراتب پایین‌تز از نمونه‌های مشابه خارجی تولید و عرضه می‌شود و ضمن جلوگیری از خروج ارز، می‌تواند نیاز حوزه سلامت را تامین کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!