پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۵۸
دفاعی نظامی - کد خبر : 13338
دوشنبه، ۲۶ مهر، ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

رایزنی مقامات ارشد نظامی ایران وروسیه در مسکو

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با همتای روسی خود ضمن تاکید بر وجود پتانسیل گسترش روابط دوجانبه تهران و مسکو از انجام مذاکرات قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جنگنده،جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه خبر داد

رایزنی مقامات ارشد نظامی ایران وروسیه در مسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با همتای روسی خود بر وجود پتانسیل گسترش روابط دوجانبه تهران و مسکو تاکید کرد.

بر اساس این گزارش سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اذعان کرد: روابط نظامی و دفاعی در سال‌های اخیر رشدی قابل توجه داشته و امیدواریم مسیر رو به گسترش همکاری‌ها همچنان تداوم یابد.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران و روسیه پتانسیل گسترش روابط دوجانبه را دارند،اظهار داشت:این امر می تواند با روابط ایجاد شده بین ادارات نظامی دو کشور تسهیل شود.

وی به تلاش تهران و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: دو کشور در ۱۰ سال گذشته موضوع مبارزه با تروریسم بین‌الملل ، بویژه در سوریه و عراق را با جدیت دنبال کرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به همکاری دو کشور در سطوح فرماندهی و سیاسی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با روسیه جایگاه ویژه‌ای قائل هستند.

وی خاطرنشان کرد که بین ایران و روسیه "موافقت نامه های متعددی امضا شده است و هم در سطح روسای جمهور و هم در سطح دولت ها اجرا می شود". رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: "این بار دیگر بر اهمیت بالای این روابط در کشورهای ما تاکید می کند."

 به گفته وی ، افزایش روابط بین نیروهای مسلح ایران و روسیه می تواند انگیزه ای بیشتر برای گسترش همکاری بین مسکو و تهران باشد. سرلشکر باقری همکاری ایران با فدراسیون روسیه در موضوع سوریه و در مبارزه با تروریسم بین المللی را به عنوان نمونه ای از روابط دوجانبه پربار عنوان کرد.

سردار باقری همچنین با اشاره به قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جنگنده، جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه گفت: این قرارداد‌ها پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران منعقد شده و در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره خواهیم کرد. 

وی در ادامه به حضور ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه دریایی سنت پترزبورگ روسیه اشاره کرد و گفت : حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فنلاند و اقیانوس اطلس تجربه ارزشمندی بود که می‌تواند در همکاری‌های مشترک دریایی دو کشور نقش‌آفرین باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان  به سند جامع 25 ساله همکاری با چین اشاره و تأکید کرد: شاید لازم باشد با استفاده از تجربه سند 25 ساله با چین، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!