جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۳:۲۳
بین الملل - کد خبر : 2762
پنجشنبه، ۲۲ اسفند، ۱۳۹۸ - ۷:۰۰

رای کنگره آمریکا به محدود کردن اختیارات ترامپ برای درگیری با ایران

کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده است که اختیارات دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای دست زدن به عملیاتی نظامی علیه ایران را محدود می کند.

رای کنگره آمریکا به محدود کردن اختیارات ترامپ برای درگیری با ایران

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده است که اختیارات دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای دست زدن به عملیاتی نظامی علیه ایران را محدود می کند.

این طرح که مشابه آن پیشتر در مجلس سنا هم تصویب شده بود روز چهارشنبه با ۲۲۷ رای در مقابل ۱۸۶ رای در مجلس نمایندگان تصویب شد تا تسلیم رئیس جمهور شود.

این قطعنامه که اصلا از سوی سناتور دمکرات تیم کین از ویرجینیا تنظیم شده اعلام می کند که ترامپ پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران باید از کنگره مجوز بگیرد.این مصوبه در صورتی که رئیس جمهور قانع شده باشد خطری قریب الوقوع از سوی ایران آمریکا را تهدید می کند دست او را برای اقدام نظامی نمی بندد.

حامیان این طرح می گویند که هدف این قطعنامه نه بستن دست ترامپ بلکه به کرسی نشاندن اختیارات کنگره در اعلان جنگ است.دمکرات ها در سنا ماه پیش با حمایت هشت سناتور جمهوری خواه آن را تصویب کرده بودند.

الیوت انگل، نماینده دمکرات مجلس نمایندگان از نیویورک که رئیس کمیته روابط خارجی است، گفت که این قطعنامه حامل این پیام روشن است که مردم آمریکا با ایران جنگ نمی خواهند و کنگره به جنگ با ایران مجوز نداده است.

او پیش از رای گیری در صحن مجلس گفت: "کنگره مجبور نیست صبر کند تا رئیس جمهور دوباره تصمیم به استفاده از نیروی نظامی بگیرد. این وظیفه ماست که کاری کنیم، چون می دانیم که تنش ها می تواند دوباره و به طور ناگهانی شعله بکشد. برخلاف ادعاهای دولت، ایران منصرف نشده است."

مایکل مکال نماینده تگزاس و عضو ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی با محکوم کردن این قطعنامه گفت: "دشمنان کشور ما این بحث را از به دقت دنبال می کنند. آنها باید خوب بدانند که اگر آمریکایی ها را بکشند، بهای آن را خواهند پرداخت."

این طرح درحالی تصویب می شود که آمریکا تایید کرد که در حمله ای راکتی به پایگاهش در عراق سه پرسنل ائتلاف ضدداعش کشته شده اند. منابع آگاه آمریکایی پیشتر گفتند یک سرباز آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی کشته شده اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!