جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۵:۳۴
اجتماعی - کد خبر : 2808
شنبه، ۲۴ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در گرمسار و دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه‌اندازی است و بیمارستان کوثر سمنان به‌صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در گرمسار و دامغان

دکتر نوید دانایی 24 اسفندماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به سه مناسبت پیش روی چهارشنبه‌سوری، پنج‌شنبه آخر سال و نوروز باستانی از خطر شیوع بیشتر کروناویروس در این استان خبر داد و گفت: موج سوم کروناویروس در راه است و عموم هم‌استانی باید هشدارها را بیش از پیش جدی بگیرند.

دانایی اظهار کرد: پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها بابت تلاش‌های بی‌وقفه در فشار هستند و از تلاش‌های این عزیزان قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: ۳۶۲ آزمایش مثبت افراد مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اساس آمار روز گذشته ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: از هفته آینده موج سوم شیوع کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود و به احتمال آمار افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دانایی بیان کرد: رفتار جامعه، تعیین‌کننده رفتار ویروس است و برای مقابله با کرونا ویروس باید عزم جدی ایجاد شود و اتفاق بدی که امروز در حال وقوع بوده، تردد قابل توجه مردم در خیابان‌هاست و این وضع احتمال افزایش شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: فرایند شیوع ویروس در جامعه بسیار نگران‌کننده بوده و همچنین تبلیغات درون‌شهری و تلویزیونی به گونه است که مردم را برای خرید مجاب می‌کند.

دانایی افزود: باید روی فرهنگ مردم کار شود و بستن راه و.. تا زمانی که بر روی فرهنگ مردم برای مقابله با کرونا کار نشود، بی‌تأثیر است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بیلبوردهای خود را به کرونا ویروس اختصاص دهند؛ این بیماری جوان و پیر و مرد و زن نمی‌شناسد و باید همگان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در تلاش باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: همه مردم باید برای مقابله با کرونا ویروس تلاش کنند و تمام دستگاه‌های اجرایی در قبال بی‌مادر شدن و بی‌پدر شدن فرزندان این جامعه به دلیل فوت ابتلا به کرونا ویروس مسؤول هستند.

دانایی افزود: موضوع کرونا ویروس بسیار جدی بوده و موج سوم کرونا ویروس در راه است و با فوت یک نفر به دلیل کرونا ویروس شاید یک خانواده از هم بپاشد و یک خاندان نابود شود.

وی گفت: مردم می‌توانند خریدها را تلفنی و اینترنتی انجام دهند و هفته پیش رو به‌شدت خیابان‌ها پرازدحام می‌شود و باید تمهیدات مناسب در این ارتباط اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: در بحث بسیج ملی کرونا در استان سمنان هماهنگی انجام‌شده و مردم از طریق سامانه اینترنتی وزارت بهداشت برای معرفی و اعلام شرایط فیزیکی خود برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.

دانایی گفت: بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه‌اندازی است و بیمارستان کوثر سمنان به‌صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

دانایی با انتقاد از عدم توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا گفت: چهارشنبه آخر سال، پنجشنبه آخر سال و عید نوروز در هفته آینده در پیش است و این روزها بدترین روزهای سال برای شیوع موج چهارم کرونا ویروس است لذا باید موثرین تا می‌توانند مردم را قانع کنند که این روزها از خانه بیرون نیایند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به خطر ازدحام مردم در روزهای منتهی به نوروز و چهارشنبه سوری گفت: این هفته پایانی بدترین روزهای سال برای شیوع کووید 2019 و از راه رسیدن موج چهارم کروناویروس است و از همین رو باید مردم را به ماندن در خانه مجاب کرد.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!