شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۳۰
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16103
دوشنبه، ۲۳ خرداد، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

راهپیمایی ده ها هزار نفری در آمریکا در اعتراض به خشونت های مسلحانه

ده ها هزار تظاهرکننده در واشنگتن و در صدها تظاهرات در سراسر ایالات متحده گرد آمدند تا از قانونگذاران بخواهند قانونی را با هدف مهار خشونت های مسلحانه پس از کشتار ماه گذشته در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس تصویب کنند.

راهپیمایی ده ها هزار نفری در آمریکا در اعتراض به خشونت های مسلحانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در پایتخت کشور، سازمان دهندگان راهپیمایی تخمین زدند که 40000 نفر در مرکز خرید ملی در نزدیکی بنای یادبود واشنگتن در زیر باران گرد هم آمدند. گروه ایمنی اسلحه توسط دانش آموزان بازمانده قتل عام سال 2018 در دبیرستان پارکلند فلوریدا تاسیس شد.

به نقل از رویترز، یک مرد مسلح در Uvalde، تگزاس، 19 کودک و دو معلم را در 24 مه کشت. این حادثه 10 روز پس از آن بود که مرد مسلح دیگری 10 سیاه پوست را در یک خواربارفروشی در بوفالو، نیویورک در یک حمله نژادپرستانه به قتل رساند.

این تیراندازی ها فوریت جدیدی را به بحث های جاری کشور آمریکا در مورد خشونت مسلحانه اضافه کرده است، اگرچه چشم انداز قانون فدرال با توجه به مخالفت سرسخت جمهوری خواهان با هرگونه محدودیت در مورد سلاح گرم، نامشخص است.

در هفته‌های اخیر، یک گروه دو حزبی از مذاکره‌کنندگان سنا متعهد شده‌اند که به توافقی دست یابند، اگرچه هنوز به توافق نرسیده‌اند. تلاش آنها بر تغییرات نسبتاً کم متمرکز است، مانند تشویق ایالت ها برای تصویب قوانین "پرچم قرمز" که به مقامات اجازه می دهد اسلحه را از افرادی که خطرناک تلقی می شوند، بگیرند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، یک دموکرات که در اوایل این ماه از کنگره خواست تا سلاح های تهاجمی را ممنوع کند، بررسی های سوء سابقه افراد را گسترش دهد و اقدامات دیگری را اجرا کند، گفت از اعتراضات روز شنبه حمایت می کند.

ایکس گونزالس، یکی از بازماندگان پارکلند و یکی از بنیانگذاران انجمن MFOL، در یک سخنرانی احساسی در کنار بازماندگان سایر تیراندازی‌های جمعی گفت: «ما در حال کشته شدن هستیم. شما، کنگره، هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام نداده اید.»

از جمله سیاست‌های دیگر، این انجمن خواستار ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی، بررسی پیشینه جهانی برای کسانی است که سعی در خرید اسلحه دارند و یک سیستم مجوز ملی که صاحبان سلاح را ثبت می‌کند.

بایدن به خبرنگاران در لس آنجلس گفت که چندین بار با سناتور کریس مورفی، که مذاکرات سنا را رهبری می کند، صحبت کرده است و مذاکره کنندگان همچنان "اندکی خوشبین" هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها است روز چهارشنبه مجموعه گسترده‌ای از اقدامات ایمنی اسلحه را تصویب کرد، اما این قانون شانسی برای پیشبرد در سنا ندارد، جایی که جمهوری‌خواهان محدودیت‌های اسلحه را ناقض حق حمل سلاح در متمم دوم قانون اساسی آمریکا می‌دانند.

سخنرانان در تجمع واشنگتن شامل دیوید هاگ، بازمانده پارکلند و یکی از بنیانگذاران MFOL بود. بکی پرینگل و رندی وینگارتن، روسای دو اتحادیه بزرگ معلمان ایالات متحده؛ و موریل بوسر، شهردار واشنگتن دی سی.

دو دانش‌آموز دبیرستانی از حومه واشنگتن در سیلور اسپرینگ، مریلند گفتند که قبلا هرگز به تظاهرات نپیوسته‌اند اما پس از تیراندازی در تگزاس، احساس ترس می‌کنند.

این دانش آموز گفت: «فقط دانستن این مسئله که ممکن است همچین اتفاقی در مدرسه خودم رخ دهد، من را می ترساند. بسیاری از بچه ها در این مورد بی حس می شوند تا جایی که احساس ناامیدی می کنند.»

دانش آموز دیگری اظهار کرد که از محدودیت‌های بیشتر اسلحه حمایت می‌کند و این موضوع فراتر از تیراندازی‌های دسته جمعی و تلفات روزانه خشونت‌های مسلحانه است.

او اشاره کرد: «مردم می توانند در آمریکا اسلحه های درجه نظامی دریافت کنند. این کاملا بی معنی است.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!