سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۲۲:۴۲
کرونا - کد خبر : 11272
چهارشنبه، ۰۶ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

رئیسی: بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه‌ها مهم‌تر است

به گفته‌ی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه‌ها مهم‌تر است.

رئیسی: بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه‌ها مهم‌تر است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به گفته‌ی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه‌ها مهم‌تر است.

 در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران علیرضا رئیسی بیان کرد: فکر اینکه با مجازی شدن مدارس، معلمان راحت شدند، اشتباه است چراکه کار معلمی در دوران کرونا بیشتر شد و همچنین تعداد معلمان آموزش دیده زیاد شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مدرسه از دیدگاه سلامت ادامه داد: شبکه شاد به عنوان یک زیرساخت موثر یک اقدام افتخارآمیز آموزش و پرورش است که در این دوره ماندگار شد، شاد یک سرمایه برای آینده است.

وی افزود: هیچ نوع آموزشی جای معلم را نمی‌گیرد، ممکن است آموزش مجازی باشد اما پرورش مجازی نمی‌شود. پرورش بسیار مهم است که باید درون مدرسه دنبال شود. درسطح دنیا نیز سازمان‌های بین المللی در دوران کرونا از تعطیلی مدارس ابراز نگرانی کردند به طوری که گفتند برای بازگشایی مدارس فارغ از واکسیناسیون برنامه ریزی کنید.

رئیسی گفت: میزان ترک تحصیل در دنیا زیاد شده و تعداد کودکان کارافزایش یافته است. فضای مدرسه و دسترسی به زیرساخت الکترونیک بسیار برای مناطق محروم مهم است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این دوران الگوی خواب، تحرک بچه‌ها و الگوی تغذیه دچار تغییر شده است. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: رای بازگشایی حضوری و ایمن مدارس باید بسته ای طراحی شود نیاز است علاوه بر واکسیناسیون، معلم، خانواده، مدرسه و خانواده ایفای نقش موثر داشته باشند. 

وی همچنین تاکید کرد: تهویه کلاس باید مناسب باشد، تجمع نباشد و از ترددها جلوگیری شود.  

رئیسی افزود: مطالعات نشان داده که انتقال ویروس کرونا از کودکان به بزرگسالان و بر عکس بیشتر از انتقال کودک به کودک است.

 وی خاطر نشان کرد: تنها یک درصد کودکان دارای بیماری های زمینه‌ای در میان کودکان علائم دارند چراکه انباشت ویروس در اطفال پایین است و بدن آنها مرتب در حال ساخت آنتی بادی است.

 وی اضافه کرد: کودکان مداوم واکسن  می‌زنند، بدن آنها مقاومت پیدا می کند، بنابراین علایم و انتقال در کودکان پایین است.

رئیسی ادامه دادمعلمان در مدارس بیشتر معرض خطر هستند، ممکن است دانش آموزان بی علائم اما مبتلا  باشند و این بیماری را منتقل کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: برای بازگشایی مدارس موارد ایمنی تامین شود وخانواده ها باید با مراقبان  بهداشت مدارس در ارتباط باشند که وضعیت سلامت دانش آموزان و خانواده بررسی شود.

وی یادآورشد: معلمان برای واکسیناسیون از انواع سبد واکسیناسیون در کشور  می توانند استفاده کنند و اجبار برای استفاده از واکسن خاصی نیست.

رئیسی ادامه داد: قرار بر این است که در مراکز تجمیعی وزارت بهداشت برای حفظ جایگاه معلم به دلیل شلوغی این مراکز واکسیناسیون صورت نگیرد و  در مراکز استان ها در سالن های بزرگ آموزش و پرورش این امر میسر شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاییدیه اسامی معلمان از سوی آموزش و پرورش به وزارت بهداشت می رسد، همچنین رانندگان سرویس و سرایدار و سایر کادر مدرسه هم با تاییدیه وزارت بهداشت می توانند واکسینه شوند.

به گفته‌ی او،  دز دوم واکسیناسیون  هم حدود ۴ هفته بعد تزریق می شود که دو هفته مانده  به مهر امیدواریم دز دوم تمام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: در این مدت وضعیت واردات واکسن خوب است و تاکنون بالای ۴۰۰ هزار دز در روز تزریق شده است. براساس پیش بینی‌ها تاکنون حدود ۱۵.۸ میلیون دز واکسن در سطح کشور توزیع کردیم و تا پایان مرداد ۷ میلیون دز واکسن دیگر به این وزارتخانه تحویل داده می شود.

وی در پایان افزود: بیش از ۷۰ درصد از تعداد حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال واکسینه شدند و من تقاضا دارم افراد بالای ۶۰ سال برای واکسن به مراکز مورد نظر مراجعه کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!