شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۱:۰۴
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 11478
شنبه، ۱۶ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

رئیسی راهی جز ادامه برجام نخواهد داشت

نسخه آقای هاشمی برای برجام کما كان نسخه شفابخش ما است و باید مصوبه مجلس توسط خود مجلس با مصوبه جدیدی اصلاح شود

رئیسی راهی جز ادامه برجام نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه رئیسی راهی جز ادامه برجام ندارد ، پادرمیانی حاکمیت را تنها راه عبور از این وضعیت عنوان کرد.  

غلامعلی رجایی چهره سیاسی اصلاح طلب در این مورد اظهار داشت : در درجه اول اصلاح طلبان باید به عنوان یک ظرفیت خود را حفظ کنند، من نمی دانم آقای رئیسی از دولتمردان اصلاح طلب مشورت گرفته است یا خیر به هر حال تجربه نژاد و جناح سیاسی نمی شناسد. اصلاح طلبان باید برای در اختیار گذاشتن تجارب سیاسی خود به دولت، اعلام آمادگی کنند.

اصلاح طلبان باید تجارب خود از اداره شهر تهران در اختیار شورای شهر جدید و شهردار جدید قرار بدهند، شهردار جدید تجربه و تخصص لازم را ندارد. اصلاح طلبان باید علل ناکامی خود را در این چند دوره بررسی کنند علل ناکامی اصلاح طلبان بیرون از ساختار اصلاح طلبی است.

رجایی در ادامه افزود: ساختار به گونه ای طراحی شده که اصلاح طلبان نتوانند در رقابت، نیروهای اصلی خود را وارد رقابت کنند. نهاد اجماع ساز زمان زیادی صرف کرد و عملا دیدیم چیزی حاصل نشد. به نظر من اصلاح طلبان چون سبد رأی آنها از آرا خاکستری است باید به مردم توجه داشته باشند یکی از نقدهای من به اصلاح طلبان دوری از مردم است.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبی امروز بیشتر یک جریان نخبگانی سیاسی است تا جریانی مردمی و کسانی که به سبد رای آنها میل می کنند آرا خاکستری است که چندان سیاسی نیستند و معمولا در تقابل با مردم به جناحی مایل شده و رای می دهند.

در این دوره اصلاح طلبان نتوانستند اقبالی از آرا خاکستری داشته باشند لذا اصلاح طلبان عرصه را به ۳ چیز واگذار کردند یکی سیاست های ناکارامد که عملا بخشی از ناکارآمدی، به خود دولت بر می گشت و اصلاح طلبان نیز مقصر شناخته شدند. دوم باختن به خودشان چون سازوکار آنها به سرعت و جوان گرایی نیاز دارد و باید احزاب ركه های مردمی داشته باشند. سوم باختن آرا خاکستری که هم مجلس و هم پاستور و هم شوراها را باختند. نوع چینش در این دوره همه جوره اصلاح طلبان را از رسیدن به پاستور باز داشت وقتی لاریجانی رد صلاحیت می شود تکلیف اصلاح طلبان روشن است.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به طرح هایی از مجلس که مانع اهداف دولت ها می شود مانند طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: حاکمیت باید در این قضیه ورود کند رئیسی در روزهای اول با چند چالش روبرو می شود که یکی همین مصوبه مجلس است. به نظر من رئیسی راهی جز ادامه برجام ندارد و این را در شعارهایش گفته است.

باید حاکمیت ورود و پادرمیانی کند یا جلسه سران قوا و شورای سیاست گذاری این موضوع را حل کنند در غیر این صورت ما با این وضعیت به در بسته می خوریم و اوضاع بدتر از سابق می شود. نسخه آقای هاشمی برای برجام کما كان نسخه شفابخش ما است و باید مصوبه مجلس توسط خود مجلس با مصوبه جدیدی اصلاح شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!