پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۱۴
دولت - کد خبر : 15494
چهارشنبه، ۱۳ بهمن، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

رئیسی در حرم امام راحل : هر کجا به مردم میدان دادیم موفق شدیم

سفارش امام (ره) در حمایت از مردم و کوخ نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.

رئیسی در حرم امام راحل : هر کجا به مردم میدان دادیم موفق شدیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سيد ابراهیم رئیسی امروز در حاشيه تجدید میثاق هيات دولت با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی که با حضور در مرقد امام برگزار می شد، سخنرانی کرد.

رئیسی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، این روزها را بسیار با برکت عنوان کرد و همچنین با عرض تسلیت درگذشت عالم جلیل القدر و فقيه وارسته آیت الله صافی گلپایگانی، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال ایشان، امام بزرگوار و همه شهدای گرانقدر را سر سفره امام علی (ع) مهمان کند و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

روح بلند امام (ره) بزرگوار گواه و ناظر اعمال ماست، آنچه از سيره و سلوک، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی می شناسیم توجه به مردم است. توکل به خدا و همراهی با مردم همواره دو محور برای عالمان دینی بوده است. توکل به خدا و همراه کردن مردم با خود، دو اصل اساسی بود که مصلح بزرگ قرن برای ایجاد تحول مبنا قرار داده بود.

خداوند به نصرت خود و دستان توانای مومنان و مردم، پیروزی را وعده کرده است و ترجمان جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی همین است که مردم در نظام اسلامی محور هستند. امام راحل از مردم سخن می گفتند اما سياستمداران جهان توجهی در عمل به مردم ندارند. نگاه امام (ره) به مردم تشریفاتی و سیاسی به معنای مصطلح نبود بلکه ایشان به قدرت مردم و مشارکت آنان باور داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام (ره) همواره مسئولان را نسبت به وضعیت مردم و کوخ نشینان توجه می داد، گفت: سفارش امام (ره) در حمایت از مردم و کوخ نشینان یک حقیقت و برخاسته از یک باور بود.

وی با بیان اینکه توجه به مردم، همواره جلوه های مشترکی داشته و اکنون نیز دارد، افزود: هر جا موفقیت داشتيم آنجا بود که به مردم میدان دادیم و هر جا حضور آنچنانی برای مردم تعریف نکردیم، موفق نشدیم.

رئیسی با تاکید بر این موضوع که مردم همواره برای حضور در صحنه های انقلاب حضور دارند، گفت: توجه به مردم برای همه دولت ها و دولت ما یک اصل است و باید از نگاه سیاسی امام (ره) درس بگیریم. دولت مردمی موفقیت های خود را در حضور مردم تعریف می کند و مسئله عدالت و اجرای آن هم با حضور مردم شکل می گیرد. این خود مردم هستند که اقامه قسط می کنند و عدالت را به اجرا می گذارند.

دشمنان به دنبال آن هستند که هیچ نظامی به نام دین پا نگیرد ولی موفق نخواهند شد، ما خدمتگزار و کارگزار مردم هستیم. پیام میثاق امام و شهدا این است که مردم محور اجرای عدالت هستند. عدالت در حرف زدن آسان است، اما حضرت على (ع) هم فرمودند که اجرای عدالت کار آسانی نیست.

رئیسی در پایان سخنانش از همه دست اندرکاران حرم مطهر امام راحل به ویژه یادگار امام بزرگوار که زمینه این حضور را فراهم کرده اند، قدردانی کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!