پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۵۰
دولت - کد خبر : 13365
چهارشنبه، ۲۸ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رئیسی در جلسه هیئت دولت : مردم باید برای تامین معیشت خود احساس امنیت کنند

بی ثباتی در بازار چه ریشه در کم کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوء استفاده فرصت طلبان، باید پیگیری جدی و فوری شود

رئیسی در جلسه هیئت دولت : مردم باید برای تامین معیشت خود احساس امنیت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 28 مهر ) در جلسه هیئت دولت حضور یافت.

رئیسی با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) و نيز هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان، رمز وحدت در عالم اسلام و جامعه بشری هستند. وحدت در جهان اسلام راهبرد جمهوری اسلامی ایران و تفرقه راهبرد دشمن است، هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی برخلاف وحدت انجام دهد، در زمین دشمن بازی کرده است.

همه باید تلاش کنیم وحدت در بین آحاد ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف حفظ شود، این موضوع برای جمهوری اسلامی نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است. البته این به معنای یکی شدن همه اقوام و مذاهب و افکار و گویش ها نیست، بلکه به معنای پرهیز از تفرقه افکنی و نگاه واحد به هدف راهبردی جمهوری اسلامی یعنی پیشرفت است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کارهای ضروری مثل درمان به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر می کنند اما سرپناهی ندارند، گفت: این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که نه توان مالی دارند و به زبانی برای بیان آن، و باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.

وی با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امروز بنده و سرکار خانم خزعلی در جایگاه اجرایی نشسته ایم و دیگر ارائه پیشنهاد و توصیه از سوی ما پذیرفته نیست. معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه به ویژه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه کند.

رئیسی در ادامه با قدردانی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تامین نهاده های دامی، گفت: لازم است در این زمینه اطلاع رسانی مناسب به ویژه به دامداران صورت گیرد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین از وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، و دادگستری خواسته بیش از گذشته به قیمت کالاها حساسیت داشته باشند و افزود: مردم باید درباره تامین معیشت و سفره خود احساس امنیت کنند و بی ثباتی در بازار چه ریشه در کم کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوء استفاده فرصت طلبان، باید پیگیری جدی و فوری شود.

رئیسی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تامین هزینه های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند، قدردانی کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه پیشینیان به آن مبتلا شدند، نشویم و با استقراض از بانک مرکزی، باعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشويم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!