شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۵۶
دولت - کد خبر : 12137
شنبه، ۱۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

رئیسی بر بازسازی اعتماد آسیب‌دیده مردم تاکید کرد

رئیسی درباره مذاکرات گفت: موضوع گفت و گو دنبال می شود، اما نه مذاکره برای مذاکره باید نتیجه داشته باشد و تحریم ها رفع شوند.

رئیسی بر بازسازی اعتماد آسیب‌دیده مردم تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سید ابراهیم رییسی  رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه در نخستین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم ابراز امیدواری کرد که در این نشست نکات مورد دغدغه آنان در سخنانش وجود داشته باشد و بتواند پاسخ لازم را ارائه کند.

رییس جمهوری درباره موضوع اول کشور یعنی کرونا، اظهار کرد: از عزیزانی که در مراکز درمانی مجاهدت و تلاش می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم. از برادران و خواهران بسیجی و مردمی که به کمک کادر درمانی از سراسر کشور آمده‌اند قدردانی می‌کنم و به خانواده‌های مصیبت دیده بابت از دست دادن عزیزانشان عرض تسلیت و تعزیت و از خداوند متعال برای همه بیماران طلب سلامتی و عافیت دارم.

وی افزود: از آغاز کار در دولت، مسأله بیماری کرونا از اولویت‌های دولت بود که حتماً برای آن باید راهکاری اندیشید که بتواند مشکلات را کاملا خوب ببیند و جواب دقیقی بیابد. یعنی به یک راهکار انقلابی همراه با عقلانیت نیاز داشت. در بخش تولید داخلی واکسن، کار بسیار خوبی توسط دانشمندان ما در موسسات انجام شد که از آنها نیز قدردانی می‌کنیم و برنامه ما حمایت از تولید داخلی بود.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد:‌ اما طبق محاسبه، تولید داخلی نمی‌توانست نیاز جامعه را کفایت کند؛ از این رو برآورد کردیم برای اینکه گام دقیق برداریم، حتماً به ۱۰۰ میلیون دز واکسن نیازمندیم و در صحبت‌ها و مذاکرات هم با سران برخی کشورها، یکی از اولویت هایی که پیگیری می‌کردم مسأله تامین واکسن مورد نیاز بود که امروز ۴۰ میلیون دز واکسن به طور قطعی تامین شده است و اقداماتی انجام شد تا بتوانیم تا مرز ۱۰۰ میلیون دز واکسن از خارج کشور تامین کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شتاب کار، واکسن ها زودتر از موعد وارد می‌شود؛ چون تعطیلی مشکلات زیادی برای مردم و کسب و کار آنان ایجاد کرده است.

رییسی گفت: برای بازگشایی مدارس و مراکز علمی و آموزشی نیازمند واکسینه شدن اکثر مردم هستیم. در برنامه دولت، واکسیناسیون عمومی را اعلام کردیم و این ضرورت دارد هم واکسن از خارج وارد و هم تولید داخلی را حمایت کنیم. این جزو برنامه دولت بود و این کار با قوت دنبال خواهد شد.

رییس‌جمهوری با قدردانی از آنانی که برای واکسینه کردن مردم سراسر کشور خدمت می‌کنند، گفت: مردم هم همکاری خوبی دارند اما این کار باید با شتاب بیشتری انجام شود. هر اقدامی مانند بازگشایی مدارس که یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و دانش آموزان و کادر علمی و آموزشی، در گرو واکسینه شدن سریع تر است تا بگوییم مردم در حد قابل قبولی واکسینه شده‌اندو واکسینه شدن حداکثری نیز در گرو واردات واکسن خارجی است که باید آن را زودتر دنبال کنیم و فکر می‌کنم در مدت کوتاهی بشود این اقدام را انجام داد تا مردم احساس آرامش کنند.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات باید مردم انجام دهند؛ مانند رعایت فاصله‌های اجتماعی که باید آن را جدی بگیرند؛ ارتباطات را تا حد ممکن در کوچه و بازار کاهش دهند و به حداقل ممکن برساند؛ دستورات بهداشتی را همه مردم تاکید داشته و ما هم در دولت به عنوان خدمتگزار مردم همه دغدغه‌های ما همین خواهد بود و اقدامات خوبی انجام شد که لازم بود اما کافی نیست و برای کفایت آن در مرور زمان باید اقدام کنیم.

وی ادامه داد: تا آخر شهریور ۴۰ میلیون دز واکسن تامین می‌شود که تامین این موارد گفته شده با توجه به اقدامات انجام شده، قطعی است. وزارت خارجه، بسیج، وزارت بهداشت و بخش های دیگر برای تامین منابع ریالی و ارزی اولویت را واردات واکسن قرار دادیم و نسبت به کادر درمانی هم گفتم که مطالبات آنان بسرعت پرداخت شود و این جزو اولویت‌های دولت است؛ یعنی همه ابعاد کرونا اولویت دولت است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اعتماد آسیب دیده را باید بازسازی کنیم، اظهار کرد: راه آن صادق الوعد بودن است؛ یعنی اگر وعده‌ای دادیم در عمل به آن صداقت داشته باشیم و اگر مشکلی مانع تحقق آن وعده شد به مردم گفته شود که اقدام وپیگیری کردیم و اینجا مانع شد. صداقت را باید مردم احساس کنند. به همکاری مردم سخت امیدوارم.

 

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به دوسوال سیاست خارجی درباره مذاکرات و مسائل مربوط به افغانستان اظهار داشت: مذاکره همیشه ابزاری برای دیپلماسی است و ابایی از گفت و گو کردن نداریم. ما در گفت و گو به دنبال رفع تحریم هستیم و گفت و گو ها منافع ملت ایران است. موضوع گفت و گو دنبال می شود، اما نه مذاکره برای مذاکره، باید نتیجه داشته باشد و تحریم ها رفع شوند.

در مورد افغانستان نیز از دولتی برخواسته از رای مردم افغانستان حمایت می کنیم. جمهوری اسلامی به دنبال برقراری صلح در افغانستان است و امنیت افغانستان و سایر کشورهای همسایه را امنیت خود می داند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!