پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۴۷
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 10899
دوشنبه، ۲۱ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

رئیسی از احزاب سیاسی نظرخواهی کند ؛ روحانی با هیچ حزبی گفتگو نکرد

دولت باید به مهم ترین تکلیف خود که تأمین معیشت مردم، رفع مشکلات اقتصادی، تورم و حل مسائل سیاست خارجی است، بپردازد

رئیسی از احزاب سیاسی نظرخواهی کند ؛ روحانی با هیچ حزبی گفتگو نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره ارتباط و تماس از سوی رئیس جمهور منتخب با برخی از افراد معتدل و اصلاح طلب و درخواست ارائه پیشنهاد از آنها، اظهار داشت : نفس این اقدام که بر اساس حرمت گذاری به دیدگاه افراد و نظرات متفاوت است، مثبت ارزیابی می شود.

وی افزود: البته تصور من این است که به صرف این تماس ها اثر چندانی به وجود نخواهد آمد، اگر رئیس جمهور منتخب مخاطب خود برای نظر سنجی و نظرخواهی را به جای افراد، احزاب سیاسی قرار می داد، اقدامی منطقی تر و موثرتر صورت می گرفت. طبعا حزبی که تشکیل شده و ادعای حضور برای کسب قدرت دارد، نسبت به افراد برنامه منسجم تری می تواند ارائه کند.

عطریانفر گفت: از این جهت توصیه من به سید ابراهیم رئیسی این است که اولا به جای افراد، احزاب را مخاطب قرار دهد و ثانيا به جای تماس های تلفنی ساده از آنها دعوت کند و ضمن تشکیل یک تیم مشترک، مبانی خود را اعلام کرده تا احزاب در چارچوب این مبانی راهکارهای خود را ارائه دهند. با این ساز و کار نمایندگان احزاب چیزی را ارائه خواهند کرد که اطمینان بیشتری به عملیاتی شدن و منطقی بودن آنها وجود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص اجرایی شدن ادبیات فراجناحی در دولت روحانی تاکید کرد: اگرچه حمایت اصلاحات از روحانی منجر به پیروزی او در انتخابات شد، اما او هیچگاه با اهداف تشکیلات حزب اقدام نکرد، با هيچ حزبی گفتگو نداشت و سهمی برای احزاب مختلف تعیین نکرد. روحانی بنا به تشخیص فردی خود و شناختی که از افراد داشت دست به انتخاب و انتصاب مديران زد، بنابراین در این باره نقدی به دولت او وارد نیست.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در پیروزی رئیس جمهور در انتخابات نقش داشته اند توقعاتی برای سهم خواهی دارند، گفت: از آنجا که انتخابات در ایران بر پایه حزبه نیست، افراد وقتی به پیروزی میرسند احساس می کنند این پیروزی محصول تلاش ها و تبلیغات خودشان است، بنابراین خود به خود گارد بسته ای نسبت به احزاب و سهم خواهی ها خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: البته در ایران این روش مرسوم بوده که رئیس جمهور در لايه ها و گفتگوهای پنهان با نیروهای طرفدار خود مذاکره می کند و این سهم دهی و تقسیم بندی ها صورت می گیرد . بنابراین سهم خواهی ها رسما اعلام نمی شود.

نکته این است که دولت سیزدهم به نظریه پردازی احتیاج ندارد، احزاب می توانند بسته به توانمندی های خود برنامه عملیاتی به دولت ارائه دهند، دولت بر پایه عقیده و نظریه اصولگرایی پیروز شده و نظريه پردازی فردی اصلاح طلبی هیچ منشا اثری برای آینده نخواهد بود.

 وی ادامه داد: دولت باید به مهم ترین تکلیف خود که تأمین معیشت مردم، رفع مشکلات اقتصادی، تورم و حل مسائل سیاست خارجی است، بپردازد، احزاب نیز برای عملیاتی کردن این راهکارها باید در جزئیات به دولت کمک ،فکری دهند، از این رو صرفا با تماس تلفنی دردی دوا نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مباحث کلی و توصیه های خیرخواهانه چاره مشکلات نیست، اظهار کرد: اگر قرار بر این است که تماس ها به نتیجه عملی برای اداره بهتر کشور معطوف شوند، باید بگویم این روش درستی نیست. نفس تماس تلفنی حتی در مورد تماس با غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران هم روش کار آمد و درستی نیست، دولت و شخص رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد و از احزاب منتقد خود، دو سه حزب مثل کارگزاران، اتحاد ملت و اعتماد ملی که می توانند برنامه اجرایی داشته باشند را دعوت کند و از آنها بخواهد که در سرفصل های مشخص نقطه نظرات عملیاتی و مدیریتی خود را در اختیار دولت قرار دهند.

وی در پایان گفت: در این مدل، هم احزاب به درستی احساس تکلیف می کنند و هم حرف منطقی و مکتوبی ارائه می شود، با تماس و گفتگوهای شفاهی دردی دوا نخواهد شد. اصل نیت رئیس جمهور منتخب قابل احترام است اما شیوه عمل به آن روش، کارساز نیست.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!