جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۲۷
دولت - کد خبر : 10747
دوشنبه، ۱۴ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

رئیسی : ما را محکوم می‌کنند که با هم همسو هستیم

لذا همکاری قوا و همکاری همه نهادها و همکاری همه آحاد مردم برای پیشرفت امور در بستر قانون یک ضرورت است که باید شکل بگیرد.

رئیسی : ما را محکوم می‌کنند که با هم همسو هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سید ابراهیم رئیسی، رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس جمهور منتخب در آیین تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه، اظهار داشت : وضعیت ها متناسب با دادگستری ها نبود، به ما می گفتند کمبود نیروی انسانی داریم.

وی افزود: ۴۰ درصد کمبود قضات داشتیم وضع تشكيلات مصوب با وضع موجود تفاوت داشت، علیرغم همه این مشکلات در شرایط کرونایی، همکاران ما شبانه روز تلاش کردند تر کارنامه ای را ارائه دادند که موجب اظهارنظر رهبری معظم واقع شد و این یک سند افتخاری برای ما است. انشا الله یقین دارم با مدیریت آقای محسنی گام های بلندی برداشته خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه تحول یک ضرورت برای قوه قضاییه است، گفت: مقام معظم رهبری تبیین کردند که امام، امام تحول بود. دستگاه قضایی در بستر گام دوم نیاز به تحول داشت که این تحول نیاز به سند داشت؛ سند تحولی که به مقام معظم رهبری ارائه شده با استاد امروز متفاوت است و ستاد کنونی ستادی ارتقاء یافته است. این سند تدوین شد تا پیش روی همه همکاران برای پیگیری بماند و تلاش شد تا برنامه ای محوری باشد.

رئیس سابق قوه قضاییه با تاکید بر مبارزه با فساد، بیان کرد: بحث توجه به گزارش سال گذشته و سال جاری مساله توجه به کرامت ارباب رجوع و همکاران است. همکارات همت کردند تا جایی که برایشات امکان داشت تلاش کردند تا با فساد مبارزه کنند. من از همه کسانی که در مجلس، دولت و سایر احاد یا ما همکاری کردند، تشکر می کنم، موفقیت قوه قضاییه که امروز مورد توجه است، مربوط به همه همکاران است.

سند تحول به همه تلاش هایی که در دستگاه قضا توسط همکاران صورت گرفت، مربوط است. آقای محسنی اژه ای تلاش کردند که بی نام و نشان ظاهر شوند. در برخی از پرونده ها ایشان نمی خواست نامی از ایشان باشد. در قوه قضاییه نیروهایی با این صفت کم نداریم .

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه عدالت اداری از مسائل مورد تاکید است، گفت: اولین شاخصه عدالت اداری، شایسته سالاری و جذب شایستگان است. در عدالت اداری باید به قانون تاکید کرد ، آنچه که می تواند از بخشی به بخش دیگر، از جریانی به جریان دیگر، از جناحی به جناح دیگر، در یک صراطی را حفظ کند، فقط قانون مداری است. همه دولت ها و بخش ها و همه مسئولان در دستگاه قضایی باید بر قانون و قانونمداری تاکید کنند.

مساله نظارت نیز حائز اهمیت است، این تطارت هم در مجلس و هم در قوه قضاییه و هم در دولت دیده شده است. این تطارت همه جا هست و رهبری بر همه اجزای تطام نظارت دارند. نظارت و نظارت پذیری مورد تاکید همه ماست. نظارت به عنوان یک موهبت و نعمت باید تلقی شود، نظارت می تواند تضمین کننده اجرای عدالت و اجرای قانون باشد. ما در دولت آینده نیز همواره اجرای عدالت را مورد تاکید قرار می دهیم.

رئیسی با بیان اینکه نکته سوم پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی است، گفت: امیدواریم با همکاری بین سه قوه و با حضور همه نهادها و سازمان ها حقیقتا همکاری مثال زدنی را در کشور شکل دهیم، بنده در خدمت رؤسای مجلس، قوه قضاییه و سایر ارگانها هستم، برخی حرفها زده می شود که ما را محکوم می کنند که با هم همسو هستیم اما همراهی و همکاری برای پیشبرد امور کشور اجتناب ناپذیر است، لذا همکاری قوا و همکاری همه نهادها و همکاری همه آحاد مردم برای پیشرفت امور در بستر قانون یک ضرورت است که باید شکل بگیرد.

باید ضمن پیشگیری از ناهنجاری ها به اقتصاد نیز کمک کنیم، با همکاری قضات باید بتوانیم این کار را انجام دهیم، قضات پاکدامن و شجاع همواره باید مورد حمایت دستگاه فضایی قرار گیرند، مدیران شجاع و خطرپذیر باید مورد حمایت همه دستگاه ها باشند تا کشور پیش برود.

 رئیس سابق دستگاه قضا با اشاره به صدور قطعنامه ها در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران تصريح کرد: در بیشتر سال ها در مجمع عمومی سازمان ملل کشوری که علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر می کند، کشور کانادا است اما ببینید که امروز با بومی های کانادا چه کردند؟ آنان که دست به این جنایت هولناک زدند چگونه می خواهند آن را جواب دهند. بعد در جمهوری اسلامی در همین دستگاه و وضعیت کنونی توجهی که به زندانیان و خانواده های آنها شده در کشورهای دیگر نشد.

 وی خاطرنشان کرد: این اقدامات مبتنی بر قانون اساسی و اموخته های دینی و حقوق بشر است. دفاع از حقوق مردم را به نام دفاع از اجرای عدالت ادامه می دهیم. با امیدی که رهبری به جامعه دادند و تصریح کردند که آینده را بسیار درخشان می بینند، من هم آینده را بسیار درخشان می بینم .

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!