پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۷:۲۸
دولت - کد خبر : 11819
جمعه، ۲۹ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

رئیسی : برای تسریع واکسیناسیون همه توان کشور به کار گرفته شود

امیدوارم با افزایش سطح مراعات مقررات بهداشتی از سوی عامه مردم بتوانیم هر چه سریع تر شیوع کرونا را مهار کنیم

رئیسی : برای تسریع واکسیناسیون همه توان کشور به کار گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 29 مرداد ) در روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور پیدا کرد.

در این جلسه پس از ارائه گزارشی از میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در تعطیلات اخیر، رئیس جمهور با تشکر از آحاد مردم برای مراعات دستورالعمل های مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از تلاش های اتحادیه ها و اصناف، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت راه در راستای اجرای اصول بهداشتی قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدوارم با افزایش سطح مراعات مقررات بهداشتی از سوی عامه مردم بتوانیم هر چه سریع تر شیوع کرونا را مهار کنیم.

رئیسی همچنین پس از ارائه گزارش وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا و اقدامات انجام شده در حوزه درمان و مقابله با بیماری اعم از تامین دارو، سرم، اکسیژن و افزایش تخت های درمانی با همکاری بخش های مختلف و نیز سرعت بخشیدن به واردات واکسن و نیز سطح کمی و کیفی رعایت پروتکل های بهداشتی در هيئات عزاداری، با تشکر از همکاری خوبه هیئت ها گفت : گزارش ها حکایت از اجرای موفق و اثربخش تعطيلات، ممنوعیت ها و محدودیتهای مصوبه ستاد دارد که لازم است از همکاری مردم و تلاش های دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و نیز اصناف، بازاریان و هیئت های مذهبی برای اجرای مصوبات تشکر کنم.

در این جلسه مقرر شد وزارت بهداشت دستورالعمل های ناظر به نحوه فعالیت اصناف در پاساژها و بازارهای سرپوشیده را بازنگری و ارائه کند و همچنین در صدور مجوز برای تولید انواع واکسن های تولید داخل با رعایت جهات فنی و تخصصی تسریع شود. همچنین بر لزوم توسعه کسب و کارهای الکترونیک اعم از عرضه کالا، خرید و فروش و حمل و نقل آن تاکید شد.

با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، اعضای کمیته های تخصصی پیشنهاد کردند، ابتدا تمام شرایط و زیرساختهای بهداشتی ضروری، نظير تامین استانداردهای مطلوب سرویس های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس های درس، تهویه کلاس ها، واکسيناسيون معلمان و کادر اداری، واکسيناسيون والدین دانش آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش آموزان که دارای بیماری های زمینه ای هستند، انجام شده و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس های درس تصمیم گیری شود.

بر این اساس سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر به تعویق خواهد افتاد. در این جلسه بر لزوم تداوم اجرای محدودیت ترددها تا پنجم شهریور تاکید و مقرر شد بر اساس ارزیابی نتایج درباره نحوه و شکل اجرای این محدودیت ها پس از این تاریخ تصمیم گیری شود. مصوبات این جلسه برای بررسی و تصویب به جلسه فردای استاد ملی مقابله با گرونا ارائه خواهد شد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!