جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۱۷
دولت - کد خبر : 12327
شنبه، ۲۰ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

رئیسی : امیدواریم بزودی واکسیناسیون روزانه 2 میلیون نفر را محقق کنیم

نزدیک شدن آمار واردات واکسن به مرز ۵۰ میلیون دوز را گام تحولی و مثبت دیگر در عرصه مقابله با کرونا است

رئیسی : امیدواریم بزودی واکسیناسیون روزانه 2 میلیون نفر را محقق کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 20 شهریور ) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور پیدا کرد.

رئیسی در این جلسه با بیان اینکه به لطف خدا گام های تحولی خوبی در حوزه مقابله با بیماری برداشته شده است، اظهار داشت: اولین گام تحولی در حوزه ساخت واکسن برداشته شده و علاوه بر ارائه مجوز به واکسن فخرا، خطوط تولید واکسن های برکت و رازی نیز ارتقا و توسعه یافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در صدور مجوز توزیع و استفاده از واکسن های ساخت داخل تسریع شده اما به هیچ وجه دقت تحت تاثیر سرعت قرار نگرفته است، گفت : در مجموع تولید واکسن داخلی پیشرفته بسیار خوبی داشته و این روند تا رسیدن روند ساخت واکسن به حد کفایت نیاز داخلی، تداوم خواهد داشت.

نزدیک شدن آمار واردات واکسن به مرز ۵۰ میلیون دوز را گام تحولی و مثبت دیگر در عرصه مقابله با کرونا است، افزایش آمار واردات و همزمان افزایش آمار واکسیناسیون روزانه تا حدود زیادی باعث ایجاد آرامش و رفع نگرانی های مردم شده و امیدواریم واکسیناسیون روزانه به زودی آمار ۲ میلیون نفر در روز را پشت سر بگذارد.

وی همچنین از اجرای موفق طرح به روز شده غربالگری (شهید سلیمانی) قدردانی کرده و افزود: مجموع این گام ها و اقدامات تحولی زمینه ساز بازگشایی مدارس و مراکز علمی و همچنین گشایش و رونق در کسب و کارها خواهد بود. به طور طبیعی تداوم عقب ماندگی های آموزشی و محدودیت های موجود برای کسب و کارها باعث نگرانی مردم هستند و امیدواریم لوازم ضروری این بازگشایی ها که اصلی ترین آنها رسیدن واکسیناسیون به حد نصاب است، هر چه سریع تر فراهم شود.

البته تحت هر شرایطی و حتی پس از به حدنصاب رسیدن آمار افراد واکسينه شده، الزام همگانی به رعایت اصول بهداشتی موثرترین اقدام در کنار واکسیناسیون برای صیانت از مردم در برابر ویروس است. همه مردم باید دولت را در اجرای دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی یاری کنند.

رئیسی در ادامه گفت : قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا هم باید در دوره جدید، تمام تلاش خود را برای اجرای حداکثری پروتکل ها به کار بگیرد و دبیرخانه ستاد نیز فعال تر از گذشته به رصد تحولات و ارائه گزارش های دقیق بپردازد. بهتر است گزارش های ارائه شده به ستاد از سوی بخش های مختلف درباره کاهش یا افزایش ابتلا یا موارد فوتی، همراه دلایل چرایی این افزایش و کاهش مطرح شوند.

رئیس دولت مردمی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد : به منظور مدیریت افکار عمومی در مواجهه با شيوع کرونا و رفع نگرانی های بی مورد بهتر است با نظارت وزارت بهداشت نشست های علمی و کارشناسی در صدا و سیما برگزار شود و دیدگاه ها و نظرات مختلف در این جلسات ارائه شده و به بحث و بررسی دقیق گذاشته شوند.

رئیسی همچنین با اشاره نزدیک شدن به اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: مذاکرات با طرف عراقی درحال انجام است تا با اولویت صیانت از جان عاشقان و زائران خاندان عصمت و طهارت، این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!