سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۸:۵۱
حقوقی و قضایی - کد خبر : 12297
جمعه، ۱۹ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

رئیس قوه قضاییه صبح امروز از ندامتگاه دماوند بازدید کرد

صبح روز جمعه (۱۹ شهریور) رئیس قوه قضاییه با حضور در زندان دماوند، به بررسی مسائل و مشکلات زندانیان پرداخت.

رئیس قوه قضاییه صبح امروز از ندامتگاه دماوند بازدید کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به ئقل از ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز، جمعه ۱۹ شهریور، در بازدید 3 ساعته از ندامتگاه دماوند، ضمن صحبت با زندانیان درباره دلایل محکومیت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان، ابراز امیدواری کرد که زندان بازگشت‌گاهی به جامعه باشد و کسی که یک بار زندان را تجربه کرده دوباره این تجربه تلخ را تکرار نکند.
 
رئیس قوه قضاییه پس از آگاهی از اینکه یکی از زندانیان برای چهاردهمین بار به زندان می‌آید، ضمن ابراز دلسوزی گفت: لازم است برای همه این افراد برنامه‌ریزی شود تا هم خود آن‌ها اصلاح شوند و هم شرایطی فراهم شود که دیگر به زندان برنگردند. هم قوه قضاییه و هم سایر نهاد‌ها در این زمینه مسئولیت دارند و باید انجام وظیفه کنند. خود زندانیان و خانواده آن‌ها نیز باید در این زمینه نقش ایفا کنند.
 
وی به اینکه خانواده یک فرد زندانی بزرگترین صدمه را متحمل می‌شوند، افراد نباید اجازه بدهند این آسیب به خانواده شان وارد شود، تاکید کرد.
 
رئیس دستگاه قضا همچنین درباره واکسیناسیون زندانیان جویا شد و از تزری هر دو دز واکسن به آنها اطمینان حاصل کرد. زندانیان نیز از وی و برخی از زندان‌بانان ندامتگاه دماوند که به گفته زندانیان، شبانه‌روز و همراه با خانواده خود برای جلب رضایت شاکیان تلاش می‌کنند و در این راه حتی هزینه‌های مالی هم متحمل شده اند تشکر و قدردانی کردند.
 
رییس عدلیه نیز در این بازدید یادآور شد: زندان باید به معنی واقعی نه " بازداشتگاه" که محل باز اجتماعی شدن فرد و " بازگشتگاه" به جامعه باشد.
 
بخش دیگر بازدید امروز حجت الاسلام والمسلمین محسنی ا‌ژه‌ای، حضور در کارگاه اشتغالزایی زندان دماوند و مشاهده فعالیت‌های زندانیان در این کارگاه، بود که طبق آمار ارایه شده توسط مسئولان سازمان زندان‌ها، در سال گذشته اشتغالزایی در این بخش ۵۴ درصد بوده و در سال جاری به 68 درصد رسیده است. البته هدف گذاری سازمان زندان‌ها برای اشتغالزایی زندانیان، شاخص ۸۰ درصدی است.
 
مسئول کارگاه اشتغالزایی ندامتگاه دماوند که خود نیز یک فرد زندانی بود، با بیان اینکه زندانیان فعال در این کارگاه به صورت روزانه درآمد کسب می‌کنند و به غیر از حرفه اموزی به زندانیان، محصولات کارگاه اشتغالزایی ندامتگاه دماوند به نام برند‌های مشهور الکترونیکی کشور تولید می‌شود، گفت: این محصولات یکی از باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار است.
 
رئیس دستگاه قضا ضمن توصیه به زندانیان درباره اینکه خدا را ناظر بر اعمال خود بدانند و مواظب باشند حق کسی ضایع نگردد، از زندانیان خواست هر مطلب و درخواستی را که دارند بنویسند و تاکید کرد که تک تک این نامه‌ها به صورت دقیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. همچنین حوزه ریاست قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها مامور رسیدگی سریع به این درخواست ها شدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان حضور امروز خود در زندان دماوند با تشکر از زندانبانان و تلاش سخت و شبانه روزی آن‌ها که مورد نظر و تقدیر زندانیان هم قرار گرفته است.
 
بازدید از زندان دماوند، چهارمین بازدید رئیس دستگاه قضا از زندان‌های کشور در هفتاد و یکمین روز خدمت در کسوت قاضی القضاتی بود؛ پیش‌تر و طی ۲ ماه گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در زندان‌های مرکزی ایلام و رجایی‌شهر کرج نیز حضور یافته بود و در عصر روز جمعه ۱۵ مرداد امسال نیز ضمن حضور در بخش‌های مختلف زندان اوین تهران، به گفتگوی چهره به چهره با زندانیان بازداشت موقت پرداخته و مشکلات و مسائل آنان را از نزدیک جویا شده بود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!