شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۰۲
دفاعی نظامی - کد خبر : 15893
شنبه، ۱۰ ارديبهشت، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش : ملت ایران در هیچ مقطعی دست از حمایت مردم فلسطین بر نخواهند داشت

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهبرد نظام اسلامی از ابتدا حمایت شجاعانه و خالصانه از ملت مظلوم فلسطین بوده و هست، گفت: ملت ایران در هیچ مقطعی در حمایت ملت فلسطین در بازپس گیری سرزمین های خود کوتاهی نکرده و نخواهند کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش : ملت ایران در هیچ مقطعی دست از حمایت مردم فلسطین بر نخواهند داشت

به گزارش پایگاه خبیر تحلیلی ایران زمین، حجت الاسلام  و المسلمین «عباس محمد حسنی» روز جمعه در اجتماع  راهپیمایان روز قدس در کرج، افزود: از دلایلی که موجب می شود تا ما  از ملت  فلسطین حمایت کنیم نخست به دلیل انسانی است چرا که امکان ندارد انسان باشیم اما از مردم مظلوم حمایت نکنیم، این از انسانیت به دور است که در برابر ظلم ظالم نسبت به مظلوم سکوت شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که حتی اگر مسلمان نبودیم تنها به حکم انسانیت بایستی از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کردیم؛ بر همین اساس باید این حمایت تا آخر ادامه یابد.

حسنی گفت: دلیل بعدی به اسلام بر می گردد چرا  آیات و روایات زیادی در این خصوص وجود دارد که طبق  این آیات یکی از شاخصه های مسلمان واقعی دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است؛ در واقع اگر ما از فلسطینی ها حمایت نکنیم اساسا مسلمانی ما زیر سوال می رود.

وی تصریح کرد: این ملت حدود ۷۴ سال است که از سرزمین آبا و اجادی خود توسط صهیونیست های غاصب آواره شده و روزی نبوده که کشته ندهد و یا مورد غارت قرار نگیرد و خانه های مردم فلسطین مورد مصادره و تخریب صهیونیستی ها  واقع نشود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:  فلسطین حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد پنج میلیون نفر از آنها مظلومانه و در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و هشت میلیون نفر دیگر نیز در دیگر کشورها آواره شده اند.

حسنی افزود: آیا این روا است که در برابر آوارگی و مظلومیت بخش قابل توجهی از امت اسلامی در حال سکوت باشیم، این ملت مظلوم  است و وظیفه ما دفاع از مظلوم است در غیر اینصورت مورد انتقاد قرآن قرار می گیریم.

وی دلایل استراتژیکی را از دیگر عواملی عنوان  کرد که موجب حمایت از فلسطینی ها می شودو گفت: از این نظر صهیونیستی ها تنها تهدیدی برای ملت فلسطین نیستند بلکه راهبرد آنها از نیل تا فرات است و اگر جلوی زیاده خواهی های آنها را نگیریم سایر کشورهای اسلامی نیز مانند فلسطین می خواهند به اشغال خود در بیاورند.

حسنی ادامه داد: امروز صهیونیست ها در مناطقی از جمله اربیل عراق، جمهوری آذربایجان، بحرین، امارات و  دیگر  نقاط مستقر و جاسوسی و خرابکاری می کنند، خرابکاری و ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط مزدوران صهیونیستی از جمله این اقدامات است.

وی اظهار داشت: صهیونیست ها  به دنبال کشورگشایی هستند و زیاده خواهی شان تمامی ندارد و اینگونه نیست که اگر فلسطین را صددرصد در اختیار بگیرند راضی شوند بلکه آنها نیل تا فرات را می خواهند؛ آنها از نیل در آفریقا تا فرات در عراق در بغل گوش ما را می خواهند که حتی خراسان ما در داخل نقشه بزرگ اسرائیلی ها قرار گرفته و سیری ناپذیری اسرائیل ها در کشور گشایی بیش از آن چیزی است که برخی از ساده لوحان فکر می کنند که تنها بحث فلسطین مطرح است.

وی بیان داشت: کشورهای دیگری از عراق گرفته تا جمهوری آذربایجان در ادامه اهداف توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور داعش در منطقه گفت: به همین دلیل اسرائیلی ها از داعش حمایت می کرده تا بتوانند از سوریه و عراق وارد کشور ما شده و موجودیت، عزت، استقلال و امنیت ما را بر هم بریزند اما به  برکت خون پاک شهیدان و فرماندهی آسمانی سردار دل ها، شهید سلیمانی این آرزو را به گور بردند.

حسنی با بیان اینکه بایستی در برابر زیاده خواهی های اسرائیلی ها بایستیم تاکید کرد: در چند سالاخیر سران برخی  کشورهای منطقه  معتقد بودند که بایستی با اسرائیل پشت یک میز نشسته و مذاکره کنند که شاید به یک تفاهم عادلانه برسند اما نتیجه روحیه سازشکاری و عادی سازی روابط با یک رژیم جعلی و نامشروع برای جهان اسلام پر از خسارت بوده است.

وی با اشاره به خسارت های این سازش گفت: توسعه اشغالگری از ۲ و نیم درصد تا ۸۷ درصد بدین معنی که همان ۲ و نیم درصد زمین هایی که با طرح انگلیسی فروخته شده امروز به ۸۷ درصد رسیده و امروز تنها فلسطینی ها ۱۰ تا ۱۲ درصد زمین ها را در اختیار دارند که این به دلیل روحیه سازشکارانه برخی از اعراب منطقه بوده است.

حسنی افزود: تخریب ۴۱۸ روستا و شهر، آوارگی هشت میلیون فلسطینی، از بین رفتن سه میلیون اصله درخت زیتون، ترورو کشتار از جمله پیامدهای سازشکاری با صهیونیست ها  است.

وی ادامه داد: در همین ماه مبارک رمضان شبی نبود که فلسطینی ها با خیالی راحت افطار کرده باشند و پیوسته مورد تهاجم اسرائیلی های غاصب قرار نگرفته باشند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهبرد امام(ره) و مقام معظم رهبری برای دفاع از مظلوم جواب داده است، گفت:  رژیم صهیونیستی که روزی در دنیا تبلیغ می کرد که دارای ارتشی شکست ناپذیر و اسطوره ای است اما دیدید که در همین جنگ های اخیر جنگی بین اسرائیل غاصب و نیروهای مقاومت نبوده که اسرائیل شکست نخورد و برای اینکه جنگی مانند غزه تمام شود دست به التماس بردند.

وی ادامه داد: امروز حاصل کار  مقاومت جواب داده و  معاملات به نفع فلسطینی ها رقم خورده تا جایی که اسرائیلی که تا دیروز شعار نیل تا فرات را سر می داد امروز حاضر است حضور خود را در همان سرزمین های اشغالی محدود کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه بیان داشت: صهیونیست ها  از ترس جوانان فلسطینی با بلوک های سیمانی دور خود محصور کرده تا به آنها نفوذ نشود چرا که به این باور رسیده اند که پیشگویی آسمانی مقام معظم رهبری که اسرائیل ۲۷ سال آینده خود که ۶ سال از آن گذشته را به چشم نخواهد دید محقق می شود.

حسنی گفت: حتی خودشان نیز این پیش بینی را تحلیل و امروز شاهد مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به سایر نقاط جهان هستیم و ما نیز به امید روزی هستیم که روز قدس را در حالی برگزار کنیم که منطقه را بدون رژیم جعلی شاهد باشیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!