پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۵:۲۹
دولت - کد خبر : 16127
پنجشنبه، ۲۶ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

رئیس جمهور وارد اصفهان شد

رئیس جمهور صبح امروز با استقبال مسئولان سمنان وارد این استان شد.

رئیس جمهور وارد اصفهان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود به مقصد اصفهان، در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی، مورد استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار و مسئولان استان اصفهان قرار گرفت.

مساله آب، فرونشست، آلودگی هوا، دغدغه‌های اقشار مختلف نظیر تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، فرهنگی، هنری و همچنین در بخش‌های مختلف همچون راه و مسکن، از جمله مسائل اولویت‌دار استان است که انتظار می‌رود در این سفر برای رفع آنها راهکارهای اساسی ارائه شود.

دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی، اقشار مختلف مردم، نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری استان، بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان موفق و شرکت در نشست خبری از جمله برنامه‌های یک روزه ریاست جمهوری به استان اصفهان است.

پیش از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت، در دیدار استاندار و نمایندگان استان با مسئولان کشوری بر اساس مسائل اولویت‌دار استان، اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان در نظر گرفته شده است؛ در سفر یک‌روزه سید ابراهیم رئیسی به اصفهان مردم این استان امیدوار به رفع دغدغه‌ها و مطالبات خود هستند.

همچنین در این سفر، اعضای هیئت دولت با حضور در شهرستان‌های استان اصفهان از نزدیک در جریان روند اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف قرار می‌گیرند و به دغدغه‌های تولیدکنندگان و مطالبات مردم رسیدگی می‌کنند.

 

مشکلات آب کشاورزی و شرب مردم اصفهان قابل رفع است / دولت برنامه دارد

رئیس‌جمهور گفت: مشکلی که بیش از همه مشکلات مردم را رنج می‌دهد مشکلات آب کشاورزی و شرب است و این از مسائلی است که دولت برای رفع این مشکل برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم این مشکل قابل رفع است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی اظهار کرد: اصفهان، استان ایثار و شهادت، علم و فرهنگ و هنر همچنین استان دین‌مداری و ولایتمداری است و حقیقتاً مهد پرورش فلاسفه، فقیهان و سرداران رشید و دلاوران بسیاری است که نه تنها برای این شهر بلکه برای کشور و جهان اسلام مایه افتخار هستند.

وی با بیان اینکه استعدادهای بسیاری در این استان وجود دارد، تصریح کرد: نقش استان اصفهان در دفاع مقدس نقش مثال‌زدنی بوده است، ۲۳ هزار شهید، قریب به ۵۰ هزار ایثارگر همه گواه بر این بوده که اصفهان استان انقلاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: تمام این صفات و ویژگی‌های برای اصفهان مسئولیت‌آفرین و برای همه به ویژه ما مسئولان وظیفه ایجاد خواهد کرد که نسبت به این استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا مردم رنج نبینند و مشکلات آن‌ها را اذیت نکند.

وی افزود: آنچه در طول این مدت به واسطه ارتباطاتی که با این استان دارم بررسی کردم، این است که مشکلاتی وجود دارد که مردم از آن رنج می‌برند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: اصفهان استان کشاورزی و قطب صنعتی است و باید گفت می‌تواند به خوبی قطب علم و فناوری شود و البته استان گردشگری است و از همه مهم‌تر ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده در استان اصفهان وجود دارد.

وی یادآور شد: مشکلی که بیش از پیش مردم را رنج می‌دهد آب کشاورزی و شرب است، این از مسائلی است که دولت برای رفع آن برنامه دارد و اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم این مشکل قابل رفع است و نیاز به نوعی از مدیریت دارد که در اعمال این مدیریت مردم همراه دولت خواهند بود البته به این نکته نیز در این سفر توجه شده و اعتباراتی مدنظر داریم.

رئیس‌جمهور گفت: طرح‌هایی در این استان وجود دارد که از دهه ۶۰ این طرح‌ها مانده است و باید علل آن را بررسی کرد که چرا این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از رنج‌های مردم این استان پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام است، البته در تمام استان‌ها طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد، ادامه داد: سفر ما به استان‌ها برای آغاز طرح جدید نیست البته اگر ضرورتی وجود داشته باشد این اقدام را انجام خواهیم داد، اما عمده برنامه ما نهضت به سامان رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم چه در این سفر و چه در اقدامات پیش‌رو با جمع‌بندی با نماینده ولی فقیه، علما، استاندار، مدیران و نظرخواهی از آن‌ها در جلساتی که خواهیم داشت به ویژه در جلسه شورای اداری خبرهای خوبی برای مردم در این سفر داشته باشیم.

 

حضور وزیر ارشاد در شهرک صنعتی رازی شهرضا

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌وپنجمین سفر استانی هیئت دولت، به شهرستان شهرضا سفر کرد و قرار است در این سفر از شرکت ترام چاپ بازدید کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس در گلزار شهدا و امام‌زاده شاهرضا حضور خواهد یافت و بر سر مزار سردار شهید محمد ابراهیم همت حاضر خواهد شد.

اسماعیلی در سفر خود به شهرضا، برای دیدار مردمی در فرمانداری حاضر خواهد شد. همچنین بازدید از محله کم‌برخوردار اسلام‌آباد و حضور در جمع نخبگان و خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر کاری است.

 

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند اجرایی طرح نهضت ملی در اصفهان

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اصفهان، از عملیات اجرایی طرح نهضت ملی در استان بازدید می‌کند؛ بازدید از محله همت‌آباد و پروژه مسکن محله همت‌آباد به‌عنوان پروژه نمونه کشوری و طرح قطار سریع‌السیر تهران_اصفهان، از برنامه‌های سفر «رستم قاسمی» به اصفهان است.

بازدید از روند اجرایی طرح ۳۵۰۰ واحدی نهضت ملی، پروژه مترو بهارستان اصفهان و بازدید از روند اجرایی پروژه محور مبارکه‌-بروجن، از دیگر برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در سفر به اصفهان است.

آغاز عملیات اجرایی ۲۸۱۶ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان، افتتاح بهسازی و لکه‌گیری آسفالت ۲۸۰ کیلومتر از محورهای شریانی اصلی نیز جزو برنامه وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.

رستم قاسمی طی بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان از روز گذشته پاسخ‌گوی سوالات شهروندان در میز ارتباطات مردمی است.

وزیر راه‌وشهرسازی در بدو ورود به اصفهان به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلستان شهدای اصفهان ادای احترام کرد؛ وی از روز گذشته به اصفهان سفر کرده است و امروز از پروژه‌های کلان در این شهر بازدید می‌کند.

 

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وارد نجف‌آباد شد

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده دولت، در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، با استقبال فرماندار و امام جمعه نجف‌آباد وارد این شهر شد.

وی برای تجدید میثاق با شهدا، به گلزار شهدای نجف‌آباد رفت و پس ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با خانواده شهید حججی دیدار کرد و بر سر مزار این شهید حاضر شد؛ سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از دیدار با خانواده شهید و دیدار با مردم، در جلسه شورای اداری شهرستان نجف‌آباد شرکت خواهد کرد.

بازدید از ساختمان بیمارستان و بزرگراه اصفهان-فلاورجان-نجف‌آباد و میدان میوه‌وتره‌بار گلدشت از دیگر برنامه‌های زاهدی‌وفا است.

 

وزیر ورزش و جوانان وارد استان اصفهان شد

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که در بیست‌وپنجمین سفر استانی دولت مردمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان سمیرم است، دقایقی پیش به همراه سایر اعضای دولت وارد اصفهان شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با یکی از خانواده‌های شهدای معزز، بازدید از پروژه استخر سمیرم، بازدید از بافت فرسوده شهرستان و بازدید از پروژه پمپاژ، ازجمله برنامه‌های سجادی در این سفر یک روزه است.

در ابتدای ورود وزیر ورزش به اصفهان، وی به اداره کل ورزش و جوانان رفت و با مسئولان ورزش این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

معاون رئیس‌جمهور وارد لنجان شد

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به‌عنوان نماینده ویژه دولت سیزدهم، همزمان با سفر ریاست‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان با هدف بازدید از برخی طرح‌های عمرانی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های شهرستان لنجان، با استقبال مسئولان وارد این شهرستان شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در بدو ورود به شهرستان لنجان با حضور در گلزار شهدا، به شهدای گمنام گلگون‌کفن مدفون در شهر فولادشهر ادای احترام کرد.

بازدید از سازه‌های بلندمرتبه فولادشهر و پروژه‌هایی چون مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن، تقاطع غیرهمسطح آزادراه، شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر، مجموعه شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر، حضور در شورای اداری و دیدارهای چهره‌به‌چهره ازجمله برنامه‌های معاون رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان لنجان است.

 

معاون رئیس‌جمهور در خانه شهید «ابراهیم عنایتی» حضور یافت‌

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که صبح امروز همراه هیئت دولت وارد اصفهان شده بود، در اولین مقصد سفر یک‌روزه خود به اصفهان در روستای قارنه حضور یافت و با خانواده شهید «ابراهیم عنایتی» دیدار کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با والدین شهید عنایتی به گفت‌وگو نشست و ضمن شنیدن مشکلات این خانواده، دستورات لازم جهت پیگیری و رفع آنها را داد.

شهید ابراهیم عنایتی در جریان عملیات خیبر در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید. این شهید بزرگوار دارای چهار خواهر و یک برادر است.

حضور در گلستان شهدای نیک‌آباد، استقبال مردمی در این شهر، دیدار چهره به چهره در فرمانداری جرقویه و حضور در گلستان شهدای شهر ورزنه از دیگر برنامه‌های قاضی‌زاده‌هاشمی در سفر به اصفهان است.

 

بازدید وزیر نیرو از سد زاینده‌رود در سفر به چادگان

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان، در سفر به چادگان از سد زاینده‌رود بازدید می‌کند؛ بازدید از تصفیه‌خانه چادگان، دیدار و ملاقات مردمی در فرمانداری چادگان و بازدید از پروژه تعریض جاده چادگان-چنارود از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو است.

وی در ادامه پس از دیدار با خانواده شهدا از تصفیه‌خانه آب و کشتارگاه دام فریدن بازدید خواهد کرد و در فرمانداری این شهر با مردم ملاقات می‌کند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد نطنز شد

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در بدو ورود به نطنز با حضور در گلزار شهدای رقیه خاتون به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در جریان سفر استانی آیت الله رئیسی به استان اصفهان به همراه مسئولان شهرستان با حضور در گلزار شهدای رقیه خاتون شهر نطنز، ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

بازدید از کارخانه گروه صنعتی شرکت جهان صادرات نطنز، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از کشتارگاه مشترک نطنز و بادرود از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. همچنین وی در جلسه شورای اداری شهرستان نطنز که در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

 

وزیر آموزش‌وپرورش وارد شاهین شهر شد

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش به‌عنوان نماینده دولت، در جریان بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، با استقبال مسئولان شهرستان شاهین شهر وارد این شهر شد.

وی برای تجدید میثاق با شهدا به گلزار شهدای شاهین شهر رفت همچنین از مناطق محروم این شهرستان بازدید به‌عمل آورد.

 

وزیر ارتباطات وارد نائین شد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان نماینده دولت، امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ به نائین سفر کرد و در جریان این سفر از پروژه نیمه تمام بیمارستان افضلیان شهرستان نائین بازدید کرد.

بازدید از ایستگاه CNG مادر شهرستان نائین، بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، حضور در گلزار شهدا و امامزاده، دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان نائین است؛ ایستگاه CNG مادر وظیفه گازرسانی به شرق استان اصفهان (بخش انارک و خور و بیابانک) را دارد که در این ایستگاه به صورت سیار و با کامیون به این مناطق گازرسانی می‌شود.

 

بازدید هوایی آیت‌الله رئیسی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی‌

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در بدو ورود به استان اصفهان، مهمترین مشکل استان را کم‌آبی عنوان کرده بود، در اولین بخش از برنامه‌های سفر به اصفهان، با بالگرد از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی دیدن کرد.

رئیس جمهور همچنین در روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود حضور یافت و از نزدیک با کشاورزان و اهالی این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

وی در بخشی از سخنان خود خطاب به کشاورزان شرق استان گفت: تلاش می‌کنیم تا بخشی از مشکلات شما نه همه آن‌ها را برطرف کنیم. همچنین برای حل مشکلات کشاورزان و زاینده‌رود به همت مسئولان نیاز داریم.

کشاورزان نیز در این دیدار اعلام کردند به دنبال اجرای قانون و حقابه خود هستند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد گلزار شهدای شهر نیک‌آباد شد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر خود به اصفهان پس از دیدار با خانواده شهید «ابراهیم عنایتی» وارد گلزار شهدای شهر نیک‌آباد شد و مورد استقبال مردم باصفا و ولایی این دیار کویری قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر و نثار گل بر قبور پاک این شهدا، در جمع کودکان و نوجوانانی که از صبح به انتظار استقبال. نماینده دولت بودند، حاضر شد.

گروه سرود هئیت حضرت رقیه (س) با حضور ۲۲ نفر از کودکان دختر در مقابل معاون رئیس جمهور به اجرای سرود حماسی «سلام فرمانده» پرداختند.

دیدار با خانواده شهید ابراهیم عنایتی، حضور در گلستان شهدای نیک‌آباد، استقبال مردمی در این شهر، دیدار چهره به چهره در فرمانداری جرقویه و حضور در گلستان شهدای شهر ورزنه از دیگر برنامه‌های سفر قاضی‌زاده هاشمی به اصفهان است.‌

 

وزیر اقتصاد وارد گلپایگان شد

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پی سفر رئیس‌جمهور و هیئت وزیران به استان اصفهان، ساعت ۱۰ صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ وارد گلپایگان شد؛ وی سفر خود را با ادای احترام به مقام شامخ شهدا از گلزار شهدا روستای وانشان آغاز کرد.

بازدید از دشت شمال، پروژه نیمه‌تمام مصلای گلپایگان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شهرستان، شرکت رول صنعت، دیدار مردمی و شرکت در شورای اداری شهرستان از جمله برنامه‌های وزیر اقتصاد و امور دارایی در سفر به گلپایگان است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!