شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۱۸
خاورمیانه - کد خبر : 15831
پنجشنبه، ۱۸ فروردين، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

رئیس جمهور فراری یمن قدرت را واگذار کرد

رئیس جمهور فراری یمن ضمن برکنار کردن معاون خود، از تشکیل شورای رهبری ریاست‌جمهوری و واگذاری کلیه اختیارات خود و معاونش به این شورا خبر داد.

رئیس جمهور فراری یمن قدرت را واگذار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بامداد امروز (پنجشنبه، ۷ آوریل)، «علی محسن الاحمر» معاون خود را برکنار کرد و قدرت را به شورای رهبری ریاست جمهوری واگذار کرد.

به نوشته «العربی الجدید»، هادی، طی حکمی ضمن برکناری الاحمر، از تشکیل شورای رهبری ریاست‌جمهوری به ریاست «رشاد العلیمی» با عضویت هفت نفر دیگر از احزاب و جناح‌های سیاسی یمنی خبر داد و هدف از تشکیل این شورای رهبری ریاست‌جمهوری که دارای اختیارات ریاست‌جمهوری و معاونت او است، را تکمیل اجرای ماموریت مرحله انتقالی اعلام کرد.

رئیس جمهور مستعفی یمن  در بیانیه ای درباره انتقال قدرت گفت: «به موجب این اعلامیه، کلیه اختیارات خود را به صورت غیر قابل بازگشت به شورای رهبری ریاست جمهوری طبق  قانون اساسی، طرح ابتکار خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن تفویض می‌کنم».

بنا بر این گزارش، شورای رهبری ریاست‌جمهوری به ریاست رشاد العلیمی و عضویت «سلطان العراده» استاندار تعیین شده از سوی دولت مستعفی بر مأرب، «طارق محمد صالح»، «عبدالرحمن ابوزرعه» فرمانده نیروهای «الویه العمالقه»، «عبدالله العلیمی باوزیر» رئیس دفتر او، عثمان مجلی، «عیدروس الزبیدی» رئیس المجلس الانتقالی در جنوب یمن و «فرج البحسنی» استاندار حضرموت از این پس اختیارات هادی و معاونش را در دست می‌گیرد.

به موجب این انتقال قدرت، شورای رهبری ریاست‌جمهوری یمن اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را در بخش‌هایی که تحت کنترل ائتلاف سعودی و اماراتی قرار دارد؛ طی مرحله انتقالی به دست می‌گیرد و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش‌بس را نیز برعهده خواهد داشت.

پیش تر رسانه‌های یمنی گزارش داده بودند که عربستان سعودی تصمیم گرفته رئیس جمهور فراری یمن را که مدتهاست در ریاض زندگی می‌کند از سمتش برکنار کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!