جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۲۲
سیاست خارجی - کد خبر : 12506
جمعه، ۲۶ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

رئیس جمهور با ایرانیان مقیم تاجیکستان دیدار کرد

باید در عمل به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور توجه کرد و آن را در خدمت پیشرفت و گسترش ارتباطات کشور قرار داد

رئیس جمهور با ایرانیان مقیم تاجیکستان دیدار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی که در تاجیکستان حضور دارد با ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه ایرانیان در هر جای دنیا سفیران ایران و نماد عظمت کشور هستند، اظهار داشت : اگر چه دشمن سعی کرده در مسیر پیشرفت ملت ایران مانع ایجاد کند، اما ملت ایران نشان داده با عزم و اراده ای راسخ همه موانع را از سر راه رشد و تعالی خود کنار می زند.

رئیس جمهور ایرانیان خارج از کشور را فرصت و ظرفیتی گرانبها در مسیر پیشرفت ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: ایرانیان عزیز خارج از کشور همواره تلاش کرده اند، میهن شان را در حوزه های اقتصادی، علمی، فنی و مهندسی از داشته ها و توانمندی هایشان بهره مند کنند.

باید در عمل به ظرفیت ایرانیان خارج از کشور توجه کرد و آن را در خدمت پیشرفت و گسترش ارتباطات کشور قرار داد، این ظرفیت می تواند در حوزه های مختلف نقش آفرین بوده و تبدیل به دارایی های ماندگاری برای کشور شود، دستگاه های مسئول باید زمینه لازم برای این مهم را در کشور تمهيد کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه و به ویژه کشورهایی که دارای حوزه تمدنی مشترک با ایران هستند، ترجیح می دهند ارتباط خود را با ایران در همه حوزه ها گسترش دهند، افزود : درست است که مسئولیت بخش رسمی و سازماني برقراری و توسعه ارتباطات خارجی کشور با وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران است، اما ایرانیان خارج از کشور از جمله در تاجیکستان نقش موثر و مهمی در گسترش و تعمیق روابط ایران با سایر کشورها دارند.

فعال شدن و رونق یافتن صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای همسایه و منطقه جزو برنامه های اصلی و اولویت دار دولت سیزدهم است، صادرات کالا و خدمات از ایران به کشورهای دیگر و به خصوص همسایگان می تواند عامل مهمی در ارتقای سطح روابط خارجی کشورمان باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های مسئول باید برای تسهیل زمینه صادرات کالا و خدمات ایرانی تمام تلاش خود را به کار گیرند، گفت: در کنار تلاش برای تسهیل زمینه صادرات، باید مراقب بود کالای بی کیفیت و یا حتی کم کیفیت از ایران صادر نشود چرا که کالای ایرانی باید معرف دقت، سلامت کاری و توانمندی ایران باشد.

وزارت امور خارجه باید در شناسایی بازارهای هدف کالا و خدمات ایرانی فعال شود و مسیر رسیدن به آن را تسهیل کند. استان های مرزی کشور نیز در این زمینه ماموریتی مضاعف بر عهده دارند چرا که کالا و خدمات ایرانی به ویژه در کشورهای همسایه طرفداران زیادی دارد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بستر برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در بخش های مختلف مهیاست و امنیت سرمایه و سرمایه گذار کاملا تضمین شده است، خاطرنشان کرد: امنیت سرمایه گذاری در گرو امنيت سرمایه و امنیت سرمایه گذار است که هر دو در دولت سيزدهم تضمین شده است و زمینه سرمایه گذاری ایرانیان در داخل کشور را به طرق مختلف از جمله تسهیل و تسريع صدور مجوزها فراهم کرده و از فعالیت شرکت های ایرانی در خارج از کشور حمایت می کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!