سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۷:۴۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17456
سه شنبه، ۱۵ فروردين، ۱۴۰۲ - ۸:۰۰

رئیس جمهور آمریکا منتظر پایان جنگ در یمن است

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا گفت که آتش بس حال حاضر در یمن باعث شده تا جان انسان های کمتری گرفته شود و ورود کمک های بشر دوستانه به این کشور تسهیل پیدا کند.

رئیس جمهور آمریکا منتظر پایان جنگ در یمن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، مدتی است که خاورمیانه شاهد جنگ های بی شماری شده بود و منطقه همیشه شاهد تنش ها و درگیری های زیادی میان کشور های مسلمان بود ، گاهی این تنش ها ، سیاسی بود و گاهی منجر به جنگ میان کشور های منطقه می شد.

یکی از این جنگ ها ، جنگ عربستان و یمن بود که مدتهاست ادامه دارد و در این بین افراد زیادی به دلیل جنگ تلف شدند ، یکی از اثرات منفی این جنگ ، نبود غذا و دارو در یمن بود و حقوق بشر مانند همیشه ناتوان در کمک به کشور ضعیف تر بود.

حال بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در سالروز آتش بس  میان دو کشور عربستان و یمن ابراز خوشحالی کرد و گفت مشتاق است تا این شرایط صلح دائمی باشد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالروز آغاز آتش‌بس در یمن که دوم آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و به مدت شش ماه ادامه داشت، اظهار کرد: مشتاقانه منتظر ادامه همکاری‌ها با تمامی شرکایمان در منطقه برای پایان دائمی جنگ در یمن هستم.

بایدن در این بیانیه که آن را سایت سفارت‌ آمریکا در یمن منتشر کرد، گفت: گذشت یک سال از آتش‌بس نشانه بارزی در جنگ یمن است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: یک سال آتش‌بس جان تعداد بی‌شماری از یمنی‌ها را نجات داد و امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به تمامی مناطق این کشور را فراهم کرد و به یمنی‌ها اجازه سفر به تمامی مناطق خاورمیانه را داد و پایه‌هایی برای یک صلح فراگیر را پی‌ریزی کرد.

او در ادامه گفت: حفظ این آتش‌بس و تقویت پیشروی به سوی صلح محور اصلی تمرکز دولت من با شرکایمان در خاورمیانه بود و این تمرکز به شدت ادامه خواهد یافت و ما برای ایجاد این پیشرفت فوق‌العاده تلاش کرده و از تمامی اقداماتی که جهت رسیدن به یک راه‌حل فراگیر برای این درگیری انجام می‌شود، حمیات می‌کنیم.

همچنین بایدن گفت: توقف حملات از مرزهای یمن در سال گذشته در کنار توقف حملات هوایی در داخل یمن یکی دیگر از نتایج مثبت آتش‌بس است.

آتش‌بس در یمن در ابتدای آوریل ۲۰۲۲ آغاز شد و تا دوم اکتبر همان سال تمدید شد. در نتیجه این آتش‌بس، از شدت تنش نظامی در یمن کاسته شده و پروازها در فرودگاه صنعاء واقع در شمال یمن از سر گرفته شده و بندر حدیده در غرب این کشور باز شد.

سازمان ملل و برخی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای برقراری یک سازش سیاسی فراگیر برای درگیری‌ها در یمن، تلاش‌هایی را برای ازسرگیری این آتش‌بس انجام دادند. جنگ یمن از مارس ۲۰۱۵ با حملات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در حمایت از دولت مستعفی یمن و علیه جنبش مردمی انصارالله این کشور آغاز شد.

توافقات صورت گرفته در منطقه باعث می شود عربستان دست از ادامه این جنگ بکشد و اهداف جدیدی را پی بگیرد ، میانجی گری چین در منطقه باعث شده تا ثبات به خاورمیانه برگردد ، بر خلاف آمریکا ، چین به خوبی میداند کشور های منطقه جایی نمی روند و آنها سالیان زیادی است که اینجا با یکدیگر همسایه هستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!