پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۱۳
دولت - کد خبر : 15614
جمعه، ۲۲ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

رئیس جمهور : مردمی بودن از عناصر هویتی انقلاب اسلامی است

انقلاب اسلامی مردم پايه است و اساس آن را مردم شکل دادند و رقم زدند، حامیان این انقلاب مردم هستند و ادامه دهندگان این مسیر هم خود مردم هستند.

رئیس جمهور : مردمی بودن از عناصر هویتی انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سيد ابراهيم رئيسي امروز پس از راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران ، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت ایران و همه آزادگان جهان تبریک گفت.

رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی و تکریم ایثارگران اظهار داشت: همه روزها، روزهای خدا و همه شب ها، شب های خداست و همه ما متعلق به خدا هستیم اما چرا اینکه ۲۲ بهمن را یوم الله می دانیم برای آن است که انقلاب اسلامی نمره ظهور و بروز دست قدرت لایزال الهی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن ۵۷ جلوه قدرت الهي به دست توانای مردم بزرگ ایران و رهبری امام عظیم الشان به نمایش درآمد و جهانیان را خیره کرد، گفت: برای همگان این سوال پیش آمد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و اعتماد به نفس حکومتی که مورد حمایت قدرت های بزرگ و سلطه گر بود کنار بزند و با اراده خود حکومتی را به نام دین و ارزش های الهی برپا کند.

آنچه در این ایام برای همه ما و دوستداران انقلاب اسلامی به ویژه نسل جوان ضرورت دارد، شناخت انقلاب اسلامی و به ویژه شناخت عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی است که باید دقیق شناخته شوند.

وی با اشاره به فرمان عمومی مقام معظم رهبری برای "جهاد تبيين"، گفت: ۲۲ بهمن از اموری است که بسیار ضرورت دارد ابعادش همچنان بیان شود.

رئیسی "دین" را یکی از عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی خواند و افزود: دین در عرصه زندگی انسان معاصر می خواهد همه شئون بر اساس آموزه های دینی ارائه شود.

رئیس دولت سیزدهم "مردمی بودن" را یکی دیگر از عناصر هویتی انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی مردم پايه است و اساس آن را مردم شکل دادند و رقم زدند، حامیان این انقلاب مردم هستند و ادامه دهندگان این مسیر هم خود مردم هستند.

غیر طبقاتی بودن هم از عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی است و این انقلاب، مانند انقلاب ها و خيزش هایی که در شرق و غرب شد و بر یک قشر و طبقه خاصی استوار بود، نبوده بلکه انقلابی غیر طبقاتی است و همه مردم به معنای واقعی و وسيع كلمه در صحنه حضور دارند.

رئیسی "استقلال جويانه بودن"، "آزادیخواهانه بودن"، "عدالت طلبانه بودن" را از دیگر عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب در درون خود عدالتخواه و عدالت طلب است و هیچ زمان نمی توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد، چرا که عدالتخواهی، عدالت طلبي و قد ظلم و ضد فساد بودن در درون انقلاب اسلامی نهادینه شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!