پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۰۰
سایر حوزه ها - کد خبر : 13954
سه شنبه، ۰۲ آذر، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

رئیس جدید صداوسیما برای پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی اعلام آمادگی کرد

با پیگیری اعضای ناظر مجلس در سازمان صداوسیما این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شد و صداوسیما موظف به پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی شد

رئیس جدید صداوسیما برای پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی اعلام آمادگی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها در هفته های اخیر شکل جدی به خود گرفته است. در همین زمینه رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل رئیس جدید صداوسیما برای پرداخت این حق خبر داد.

محمدمهدی فروردین در گفتگو با رسانه داخلی راجب پرداخت حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: با پیگیری اعضای ناظر مجلس در سازمان صداوسیما این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شد و صداوسیما موظف به پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی شده، اما مسئولان صداوسیما بنا به دلایلی مانند شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مسابقات، این حکم قانونی را اجرا نکردند.

فروردین با اشاره به اعلام آمادگی رئیس جدید رسانه ملی برای اجرای این حکم قانون بودجه ۱۴۰۰ ، گفت: در جلسه هفته گذشته آقای جبلی با اعضای فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس ایشان اعلام آمادگی کرد که سهم ورزش از حق پخش تلویزیونی به طور ۱۰۰ درصد پرداخت شود.

وی در خصوص دیدگاه برخی صاحب نظران مبنی بر اینکه باشگاه های ورزشی عموما دولتی هستند و از بودجه عمومی استفاده می کنند و بنابراین پرداخت حق پخش به آنها منطقی به نظر نمی رسد، گفت: این موضوع به مسئله خصوصی سازی باشگاه ها بر می گردد و مقصر وضع موجود نیز دولت قبل است که یک لایحه ناقص در این رابطه به مجلس آورد و این لایحه نیز برگشت خورد و برای اصلاح به دولت ارجاع شد، اما لایحه اصلاحی را به کمیسیون فرهنگی ندادند.

در حال حاضر، دولت جدید در حال اصلاح این لایحه است و قرار شده تا آن را پس از اصلاح به مجلس بیاورد، اگر این لایحه تبدیل به قانون شود و نظام جامع باشگاه داری اجرا شود، موضوع خصوصی سازی باشگاه های ورزشی هم به سرانجام می رسد و سهام باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه می شود.

مجلس این آمادگی را دارد تا در صورت تحویل لايحه در اولین فرصت ممکن آن را بررسی و تعیین تکلیف کند.

گفتنی است: بند (ط) تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور سهم باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی را از حق پخش تلویزیونی مسابقات مشخص کرده است.

بر اساس این بند، و به استناد بند (ب) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از بخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی از محل ردیف ۴۹- ۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) این قانون به نسبت درصد (۳۰%) در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون های مربوطه) و هفتاد درصد (۷۰%) در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار میگیرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سایر حوزه ها
پربیننده‌ترین اخبار سایر حوزه ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!