سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۱:۴۷
بهداشت و درمان - کد خبر : 11279
پنجشنبه، ۰۷ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

ذرات رنگ و آفت کش معلق در هوا بسیارکشنده می‌باشند

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که، آلودگی ناشی از استفاده روزانه از مواد شیمیایی شامل ذرات ناشی از سوخت خودرو، رنگ و سموم دفع آفات بسیار کشنده‌تر از حد تصور می‌باشند.

ذرات رنگ و آفت کش معلق در هوا بسیارکشنده می‌باشند

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ایران زمین، تحقیقات دانشمندان نشان داده است که، آلودگی ناشی از استفاده روزانه از مواد شیمیایی شامل ذرات ناشی از سوخت خودرو، رنگ و سموم دفع آفات بسیار کشنده‌تر از حد تصور می‌باشند.

تحقیقات اخیر توسط محققان دانشگاه کلرادو انجام شد. آنهابرای انجام این تحقیق از داده های آلودگی ذرات از سازمان فضایی آمریکا (ناسا) استفاده کردند.

در حالی که محققان به طور دوره ای تأثیرات مواد شیمیایی فرار را بررسی می کردند ، بیشتر آنها بر سهم آنها در تشکیل ازن تمرکز داشته اند اما مطالعه اخیر نشان می دهد که این مواد شیمیایی منبع اصلی PM۲.۵ نیز هستند.

بنیامین نولت، نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: ایده قدیمی این بود که برای کاهش مرگ و میر زودرس ، باید نیروگاه های با سوخت زغال سنگ یا بخش حمل و نقل را هدف قرار داد اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که ذرات آلاینده معلق در هوای رنگ که ناشی از رنگ آمیزی هستند و نیز ذرات آلاینده معلق در هوا ناشی از استفاده از مواد شیمایی که برای نظافت مورد استفاده قرار می گیرند نیز در مرگ و میر زودهنگام افراد دخالت دارند

وی ادامه داد: بیشتر مطالعات آلودگی هوا بر آلودگی ذرات ریز  به نام PM۲.۵ متمرکز هستند. دوده هوا و ذرات دود که توسط احتراق سوخت و سایر فعالیت های انسانی تولید می شود ، سالانه مسئول ۳ تا ۴ میلیون مرگ زودهنگام در جهان هستند.

بهبود مقررات و فن آوری های فیلتر به کاهش سطح PM۲.۵ ساطع شده توسط نیروگاه ها ، کارخانه ها و وسایل نقلیه کمک کرده است ، اما چنین اصلاحاتی - و بسیاری از مطالعاتی که برای اندازه گیری تأثیر آنها انجام شده است - تا حد زیادی منابع غیرمجاز غیر معدنی ثانویه را نادیده گرفته اند.

به طور کلی آلودگی ذرات ناشی از استفاده از مواد شیمیایی مسوول ۳۴۰ تا ۹۰۰ هزار مرگ زودرس در سال هستند که این میزان ۱۰ برابر بیشتر از برآوردهای قبلی است.

برای انجام این تحقیق، محققان داده های مرتبط با منابع ثانویه غیرمستقیم و غیر آلی ذرات را از ۱۱ مطالعه جامع کیفیت هوا که در شهرهای مختلف جهان انجام شده است، جمع آوری کردند.

در ادامه محققان داده های انتشار شیمیایی موضعی را با داده های ماهواره ای ترکیب کرده و از طریق مدل های پیچیده کیفیت هوا ، آن را شناسایی الگوهای انتشار در مناطق مختلف جهان و در نهایت برای تعیین کمیت مشکل در مقیاس جهانی ، اجرا کردند.

نتیجه مطالعات نشان داد که، محصولات شیمیایی فرار نیز همانند اگزوز اتومبیل مسئول آلودگی ذرات هستند. همچنین تجزیه و تحلیل یک رابطه قوی میان استفاده روزانه از مواد شیمیایی - سوخت پخت و پز ، حلال های صنعتی ، رنگ های منزل ، محصولات تمیز کننده و غیره - و آلودگی ذرات را نشان داد.

یکی از  محققان اداره کل اقیانوس شناسی و جو شناسی، برایان مک دونالد گفت: موضوع جدید در این مطالعه این است که ما نشان می دهیم این مسئله در شهرهای سه قاره آمریکای شمالی ، اروپا و شرق آسیا وجود دارد.

 

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!