جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۳:۱۰
سیاست خارجی - کد خبر : 13037
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

دیدار وزیران خارجه ایران و روسیه ؛ آمادگی برای بررسی سند همکاری بلندمدت

منعی برای تردد تجار ایرانی و روسی و ادامه طبیعی فعالیت آنها وجود ندارد، دو کشور اقتصاد بزرگ و ظرفیت های مهمی را در این رابطه دارند

دیدار وزیران خارجه ایران و روسیه ؛ آمادگی برای بررسی سند همکاری بلندمدت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با سرگئی لاورف همتای روسیه ای خود در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرد.

امیرعبداللهیان در این کنفرانس اظهار داشت : همانطور که همکارم آقای لاورف به آن اشاره کردند ، ما امروز راجع به موضوعات متنوعی در حوزه مناسبات دوجانبه ، مسائل منطقه ای و بین المللی با هم گفتگو کردیم. دیدگاه های ما مشترک و بسیار نزدیک به هم است ، وقت عمده ای از مذاکرات ما به موضوعات دوجانبه سپری شد.

توافق کردیم در آینده نزدیک، سند راهبردی همکاری های دوجانبه میان 2 کشور را به صورت مدون مورد بررسی قرار دهیم و به عنوان یک نقشه راه جدید در روابط دو کشور این سند مبنای همکاری های بلندمدت ما قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود : ما امروز گفتگوهای متنوع در موضوعات دوجانبه تاکید کردیم که برای اینکه اراده رهبران دو کشور را عملی کنیم ، باید دو ملت شاهد ایجاد یک جهش در روابط باشیم و آن عملی نخواهد شد مگر اینکه موانعی که در مسیر این جهش وجود دارد را به سرعت شناسایی کنیم و از میان برداریم.

ما برای تجارت بخش خصوصی دو کشور اهمیت قائل هستیم ، مایلم با کمال خرسندی در ایجا اعلام کنم که اکنون بیش از 70 درصد از هموطنان ما در ایران واکسن کرونا را دریافت کردند و منعی برای تردد تجار ایرانی و روسی و ادامه طبیعی فعالیت آنها وجود ندارد، دو کشور اقتصاد بزرگ و ظرفیت های مهمی را در این رابطه دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به گفتگوهای رو به جلو در زمینه مسائل منطقه ای گفت : در موضوع افغانستان ما با صدای بلند از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان هستیم. توجه به رای و نظر مردم افغانستان برای ما مهم است در عین حال تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به افغانستان از موضوعاتی است که مورد توجه ماست.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در مسئله قفقاز جنوبی نگرانی هایی داریم و معتقد هستیم که منطقه تحمل زیاده خواهی جدید در این منطقه را ندارد ، عنوان داشت : نگاه ما به همه همسایگان نگاه دوستی ، برادری و حسن همجواری و توسعه همکاری ها و روابط است. از اینکه اظهاراتی موجب سردی روابط میان ایران و کشورهای همسایه شود خرسند نیستیم و معتقدیم که کشورها باید در پاسخ مثبت به سیاست همسایه جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند و عمل بکنند.

تحت هیچ شرایطی تغییر ژئوپلتیک و نقشه منطقه را در حوزه قفقاز نخواهیم پذیرفت و کماکان نگرانی جدی از حضور تروریست ها و حضور صهیونیست ها در این منطقه داریم. مواضع ما درباره حمایت از فلسطین کاملا روشن است و در خصوص اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی باید بگویم ما در تامین امنیت خودمان و امنیت منطقه با هیچ طرفی تعارف نخواهیم داشت.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!