شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۱:۲۴
مجلس - کد خبر : 13164
دوشنبه، ۱۹ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

دیدار محمدباقر قالیباف با رئیس مجلس شورای ملی سوئیس

گفتگو هایی نیز درباره توسعه صنعت گردشگری صورت گرفت که البته در این زمینه به شرایط شيوع کرونا نیز توجه خواهد شد

دیدار محمدباقر قالیباف با رئیس مجلس شورای ملی سوئیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور شورای اسلامی امروز ( 19 مهر ) با "آنداراس اییبی" رئیس مجلس شورای ملی سوئیس دیدار و گفتگو کرد.

محمدباقر قالیباف پس از این دیدار در نشست خبری اظهار داشت: ارتباط قدیمی و عمیقی میان ایران و سوئیس به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد و امیدواریم این سفر در برهه حساس کنونی به عمق روابط دو کشور به لحاظ دوجانبه و چندجانبه تاثیرگذار باشد.

سفارت کشور سوئیس عهده دار روابط میان ایران با آمریکا، کانادا و عربستان سعودی نیز است، در این نشست درباره این روابط نیز صحبت شد.

قالیباف با اشاره به مباحثی که در حوزه برجام و مسائل هسته ای صورت گرفت، گفت: در این جلسه همچنین درباره مسائل کشاورزی، آب، دامپروری و غیره نیز صحبت شد و همکاری ها در این زمینه ها ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین روسای کمیسیون های کشاورزی و امنیت ملی مجلس نیز جلساتی با ایشان خواهند داشت.

گفتگو هایی نیز درباره توسعه صنعت گردشگری صورت گرفت که البته در این زمینه به شرایط شيوع کرونا نیز توجه خواهد شد و همچنین توافق شد که ارتباطات پارلمانی میان گروه دوستی پارلمانی دو کشور ادامه دار باشد.

وی با اشاره به نقش سوئیس در حوزه مهاجرین افغانستان که در ایران هستند، افزود: در این نشست درباره شرایط خاص مردم افغانستان در کشور آنها و مسائل حقوق بشری، بهداشتی و درمانی صحبت شد و دو طرف برای حل مشکلات اعلام آمادگی برای همکاری کردند.

رئیس مجلس شورای ملی سوئیس هم در این نشست خبری ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: سفر به ایران بر اساس یک تصميم شخصی بود چرا که ایران نقش مهمی در منطقه داشته و دارای تاریخ غني است. همچنین کشور ایران دارای جنگل و منابع طبیعی گسترده ای است لذا به لحاظ شرایط دو کشور و اینکه خود من یک کشاورز هستم در این دیدار بر مسائل کشاورزی بسیار تاکید شد.

مسئله امنیت غذایی یک موضوع مهم است که به عنوان چالش به آن واقف هستیم لذا از آنجایی که در سوئیس آب فراوان و در ایران زمین های فراوانی وجود دارد نیاز به یک همکاری در این حوزه داریم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت کمک های بشردوستانه به افغانستان داشت اظهار کرد: کمک های بشردوستانه یک، دستاورد در دوران مدرن است و باید همکاری ها در این زمینه گسترش یابد همچنین از آنجایی که سوئیس ماموریت حافظ منافع آمریکا، کانادا و عربستان سعودی را دارد برای گسترش همکاری ها در این خصوص اعلام آمادگی می کند تا نقش میانجی گری خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!