چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۳:۳۳
سیاست - کد خبر : 4479
سه شنبه، ۲۷ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

دیدار ظریف و لاوروف در مسکو

‎گفتگوهای وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسکو آغاز شد.

دیدار ظریف و لاوروف در مسکو

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،وزیر امور خارجه ایران در راستای انجام مشورت‌ها و رایزنی‌های سیاسی بین ایران و روسیه در مسائل مختلف و بررسی موضوعات دوجانبه، منطقه‎ای و بین‌المللی روز سه شنبه وارد مسکو شد. این برای بیست و نهمین بار در طی هفت سال گذشته است که ظریف به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی ایران وارد روسیه می‌شود.

ظریف روز سه شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه سرگی لاوروف گفت:

ما نگران توسعه اوضاع سیاسی و اقتصادی در سوریه هستیم. آمریکا تلاش می کند که فشار اقتصادی بر سوریه و ملتش وارد کند.ظریف خاطر نشان کرد که آمریکا همه کاری برای بی ثباتی اوضاع در سوریه انجام می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران اعلام داشت: مسکو مخالف تلاش برای استفاده از شورای امنیت سازمان ملل برای پیشبرد برنامه ضد ایرانی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران گفت: روسیه در برابر هرگونه تلاش برای تضعیف برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران (برجام) و ترویج دستور اقدامات ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل مقاومت خواهد کرد.

لاوروف در جریان گفتگو با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف افزود: این جلسه فرصتی مناسب برای گفتگو درباره اتفاقات پیرامون برجام است. اوضاع نگران کننده است، در وین پیشرفت وجود دارد، دوستان غربی ما در حال بحث در مورد برخی ایده ها در نیویورک هستند، ما در برابر هرگونه تلاش برای استفاده از این وضعیت در جهت دستکاری در شورای امنیت و ترویج دستور کار ضد ایرانی قاطعانه مقاومت خواهیم کرد.

سرگی لاوروف در کنفرانس خبری پایان مذاکراتش با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف بیان داشت: اینکه آمریکا سعی دارد ضمن مانع تراشی برای اجرای وظایف  برجام توسط سایر اعضا، همزمان می خواهند جمهوری اسلامی ایران را از طریق ابتکارات نامشروع و کاملا غیرقانونی مجازات نمایند از جمله تحریم تسلیحاتی. من معتقدم که این تلاش از طریق ابزارهای نامناسب است. این کار هیچ چشم اندازی از نقطه نظر حقوق بین الملل نداشته و ما از تمامی امکانات خود که در حقوق بین الملل ارائه شده است، بهره می گیریم تا عدالت پیروز شود.

وی خاطر نشان کرد:  من می توانم به شما گواهی دهم که ما همه کاری انجام می دهیم تا هیچ کسی نتواند این توافق یعنی برجام را ازبین ببرد. اگر این طرح در منطق دولت کنونی آمریکا نمی گنجد و آنرا معاهده ی بدی می نامند این موضع خودشان است. اما واشنگتن حق ندارد ایران را با تحریک شورای امنیت سازمان ملل متحد مجازات کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!