پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۳۰
سیاست - کد خبر : 8316
سه شنبه، ۱۰ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

همچنین دیدار و گفتگو با جایشانکار وزیر امور خارجه هندوستان ، محمد حنیت اتمر وزیر امور خارجه افغانستان و کایرات ساریبای دبیر اجرایی سیکا از دیگر برنامه های محمدجواد ظریف در سفر به تاجیکستان بوده است

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمدجواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس "قلب آسیا" به کشور تاجیکستان سفر کرده است در حاشیه این کنفرانس با جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اخرین تحولات منطقه قفقاز ، همکاری های دو کشور در خزر و سایر تحولات مورد علاقه در زمینه های سیاسی و اقتصادی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته هم با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و همکاری های ایران و تاجیکستان در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی ، تجارت ، انرژی ، صنعت ، حمل و نقل ، علوم و فرهنگ تبادل نظر کرد. در دیدار با رئیس جمهوری تاجیکستان بر اهمیت نقش کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید شد.

همچنین دیدار و گفتگو با جایشانکار وزیر امور خارجه هندوستان ، محمد حنیت اتمر وزیر امور خارجه افغانستان و کایرات ساریبای دبیر اجرایی سیکا از دیگر برنامه های محمدجواد ظریف در سفر به تاجیکستان بوده است.

دیدار وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان

کنفرانس قلب آسیا به میزبانی تاجیکستان و با حضور 15 کشور عضو شامل جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان ، پاکستان ف تاجیکستان ، چین ، روسیه ، هندوستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، ازبکستان ، ترکیه ، آذربایجان ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برگزار می شد. همچنین کشورهای آمریکا ، استرالیا ، کانادا ، دانمارک ، مصر ، فرانسه ، فنلاند ، آلمان ، عراق ، ایتالیا ، ژاپن ، نروژ ، لهستان ، اسپانیا ، سوئد و انگلستان حامی کنفرانس "قلب آسیا" به شمار می روند.

کنفرانس قلب آسیا از سال 2011 تا 2019 به میزبانی استانبول ، کابل ، آلماتی ، پکن ، اسلام آباد ، امریتسار ، باکو و استانبول برگزار شده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!