پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۱۷
سیاست - کد خبر : 8911
چهارشنبه، ۰۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

دیدار روحانی با وزیر خارجه پاکستان ؛ امنیت دغدغه ایران و پاکستان است

وزیر امور خارجه پاکستان هم در دیدار با روحانی ، روابط با جمهوری اسلامی ایران را منحصر به فرد، ارزشمند و برادرانه توصیف و بر تقویت و تحکیم این روابط در همه زمینه ها تاکید کرد

دیدار روحانی با وزیر خارجه پاکستان ؛ امنیت دغدغه ایران و پاکستان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (چهارشنبه 1 اردیبهشت) در دیدار با "شاه محمد قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان ، اهمیت همکاری ها با این کشور به عنوان همسایه مسلمان ایران را مورد اشاره قرار داد و بر توسعه و تعمیق روابط دو شور در زمینه های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری و همچنین توسعه و تقویت بازارچه های مرزی تاکید کرد.

حضور آمریکایی ها در منطقه کمکی به حفظ امنیت نکرد

رئیس جمهمور با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان ، با بیان اینکه حضور نظامیان آمریکایی در منطقه کمکی به حفظ امنیت و ثبات نکرده است، گفت: ایران و پاکستان به عنوان مهمترین و موثرترین کشورهای همسایه افغانستان باید با تعامل و همکاری نقش خود را برای مدیریت روند صلح این کشور ایفا کرده و جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش خود در این راستا از همکاری با پاکستان و افغانستان استقبال می کند.

روحانی در این دیدار همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور در راستای توسعه همکاری ها ، بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تامین نیاز های پاکستان در زمینه انرژی اعلام کرد.

امیدواری پاکستان به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران

وزیر امور خارجه پاکستان هم در دیدار با روحانی ، روابط با جمهوری اسلامی ایران را منحصر به فرد، ارزشمند و برادرانه توصیف و بر تقویت و تحکیم این روابط در همه زمینه ها تاکید کرد. شاه محمود قریشی با اشاره به تاکید عمران خان نخست وزیر پاکستان بر توسعه بیش از پیش روابط با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک روابط دوجانبه وارد مرحله جدیدی شده و شاهد گشایش های نوینی در توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی باشیم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با قدردانی از مواضع ایران در حمایت از پاکستان در موضوعات منطقه ای و بین المللی ، با اعلام حمایت کشورش از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ دیپلماسی در عرصه جهانی، بیان کرد: از اینکه با تلاش های ایران برجام حفظ شده و امروز شاهد مذاکرات دوباره برای احیای این توافق چند جابه هستیم، بسیار خوشحالیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!