پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۴۳
بین الملل - کد خبر : 2719
سه شنبه، ۲۰ اسفند، ۱۳۹۸ - ۶:۰۰

دیدار دبیرکل ناتو و اردوغان

دبیرکل ناتو در جریان دیدار با اردوغان گفت پشتیبانی از ترکیه ادامه خواهد یافت.

دیدار دبیرکل ناتو و اردوغان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در جریان سفر خود به بروکسل برای دیدار با رهبران ناتو و اتحادیه اروپا، خواستار پشتیبانی هم‌پیمانانش از مداخلات نظامی‌ آنکارا در خاک سوریه همچنین مواجهه این کشور با موج پناهجویان شد.

اردوغان پس از دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: ناتو در حال پشت سر گذاشتن برهه‌ای حساس است و در چنین وضعیتی باید کاملا همبستگی خود را با متحدانش نشان دهد... این همبستگی باید بدون تبعیض و بدون تحمیل شرایط سیاسیِ خاص نشان داده شود.

رئیس جمهور ترکیه با باز کردن مرزها به روی پناهجویان و مهاجران و هموار کردن مسیر حرکت آنها به سمت اتحادیه اروپا از طریق یونان، بار دیگر کشورهای اروپایی را تحت فشار گذاشت. با این کار او، هزاران مهاجر در تلاش برای رسیدن به خاک اتحادیه اروپا پشت مرزهای یونان تجمع کردند.

 او ضمن تاکید بر اینکه آنکارا می‌خواهد شرکای غربی تلاش بیشتری برای حمایت از ترکیه در قبال میلیون‌ها پناهنده سوری کنند، گفت: جنبه‌های امنیتی و انسانی بحرانی که منشاء آن سوریه است، نه تنها منطقۀ ما بلکه همۀ اروپا را تهدید می‌کند... هیچ‌کدام از کشورهای اروپایی نمی‌توانند در قبال این بحران بی‌تفاوت باشند.

اردوغان همچنین در واکنش به سخنان انتقاد آمیز دولت یونان در قبال ترکیه گفت:این کاری غیرمنطقی است که یک کشور متحد و همسایه، ترکیه را به عنوان مسئول مهاجرت‌های غیرقانونی معرفی کند.

ینس استولتنبرگ نیز در این نشست خبری ضمن ستودن فعالیت‌های ترکیه در موضوع اسکان مهاجران و ممانعت از ورود آنها به داخل مرزهای اتحادیه اروپا گفت: هیچ متحد دیگری به اندازه ترکیه از حملات تروریستی آسیب ندیده و هیچ متحد دیگری نیز به اندازه ترکیه از پناهجویان نگهداری نکرده است.

او ضمن دادن اطمینان در این باره که پشتیبانی ناتو از ترکیه ادامه خواهد یافت، از وقایع روی داده در مرز ترکیه و یونان عمیقا ابراز نگرانی کرد.

رجب طیب اردوغان پس از دیدار با دبیرکل ناتو، با شارل میشل رئیس شورای اروپا و اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز دیدار کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!