شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۵۰
سیاست خارجی - کد خبر : 12530
شنبه، ۲۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

دیدار امیر عبداللهیان با همتای تاجیکستانی

وزیر خارجه کشورمان با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دو کشور بر لزوم توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

دیدار امیر عبداللهیان با همتای تاجیکستانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای رسمی خود در دوشنبه پایتخت تاجیکستان شامگاه جمعه (26 شهریور) با «سراج الدین مهرالدین» وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو داشت.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از مساعدت‌های دولت و رئیس جمهور تاجیکستان در پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای، از توسعه همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت کرد. 

وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر جمعه (۲۶ شهریور ماه) در توئیتی نوشت: ‏با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد. 

حسین امیرعبداللهیان با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دو کشور بر لزوم توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت افغانستان، تشکیل دولت فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام از جمله تاجیک، پشتون، هزاره و سایرین را تنها راه بازگشت ثبات، آرامش و توسعه این کشور دانست.

سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز ضمن تبریک پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، این تحول را فرصت جدیدی برای گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان تلقی کرد. 

وزیر خارجه تاجیکستان با اشاره به تحولات افغانستان، در خصوص ضرورت کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور در شرایط کنونی، بر ایده تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام تأکید کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!