پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۰۴
سلامت - کد خبر : 4202
پنجشنبه، ۰۸ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

دیابت ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

یک فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم، گفت: احتمال ابتلای بیمار دیابتی به کرونا با یک فرد سالم، برابری می‌کند، اما اگر فردی که دیابت دارد به کرونا مبتلا شود، در صورت اینکه قند او مناسب نباشد ممکن است بیماری کووید- ۱۹ برایش پر عارضه‌تر باشد.

دیابت ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، کووید 19 یک ویروس نوظهور است که دانسته‌های محققان پیرامون آن اندک است و هر روز اطلاعات جدید در مورد آن کشف می‌کنند. 

به‌تازگی این پرسش در ذهن بسیاری به‌وجود آمده است که آیا افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که باعث سخت‌تر شدن عوارض آلوده شدن به کووید 19 می‌شود، ریسک ابتلای فرد را نیز به این ویروس افزایش می‌دهد یا نه.

در همین راستا، دکتر سید عادل جاهد با اشاره به موضوع تاثیر ویروس کرونا بر افراد مبتلا به دیابت، گفت: کرونا تاثیر زیادی روی افرادی که مبتلا به دیابت هستند، می‌گذارد. البته باید توجه کرد که بیماری دیابت به خودی خود احتمال ابتلای افراد به کرونا را افزایش نمی‌دهد. بر این اساس احتمال مبتلا شدن بیمار دیابتی به کرونا با یک فرد سالم، برابری می‌کند،  اما اگر فردی که دیابت دارد به کرونا مبتلا شود، در صورت اینکه قند وی مناسب نباشد ممکن است بیماری کووید- ۱۹ برایش پر عارضه‌تر باشد.

او با تاکید به این مسئله که بد حال شدن، بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در آی سی یو و حتی مرگ به علت کرونا در افراد دیابتی چهار تا پنج برابر دیگر افراد جامعه است، ادامه داد: بیماران دیابتی قرار نیست از دیگر افراد جامعه بیشتر به کرونا مبتلا شوند، اما اگر مبتلا شدند کنترل قند آنها بسیار حائز اهمیت و مهم است. قند این افراد باید به نسبت گذشته بیشتر کنترل شود؛ چراکه این مسئله بسیار ضروری است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!