شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۱۹
اجتماعی - کد خبر : 6422
شنبه، ۲۷ دي، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

دی ماه امسال آلوده ترین ماه تهران در 10 سال گذشته بود

خوشبختانه در روز جاری به علت وزش باد از شدت آلودگی انباشه شده در شهر کاهش یافته و وضعیت هوا به محدوده قابل قبول و شاخص برخط به 73 رسیده است

دی ماه امسال آلوده ترین ماه تهران در 10 سال گذشته بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، تهران از ابتدای زمستان روزهای آلوده ای را سپری کرده است، به طوری که مردم تهران از اول دی تا امروز 13 روز را با وضعیت ناسالم هوا زندگی کرده اند.

احمد طاهری مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا، درباره شرایط این روزهای تهران اظهار داشت: درحالی به 27 دی ماه 99 رسیده ایم که در این ماه، براساس شاخص کیفیت هوای گزارش شده برای این شهر، 13 روز در وضعیت ناسالم و 11 روز ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است. اگرچه تغییرات ایجاد شده در نحوه محاسبه شاخص در سال جاری و سختگیرانه تر شدن حدود مجاز نیز در افزایش تعداد روزهای ناسالم نقش داشته اما حتی اگر با دستورالعمل و حدود مجاز سابق هم شاخص کیفیت هوا در دی ماه سال 99 را محاسبه کنیم، 9 روز ناسالم و 14 روز ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد.

طاهری افزود: با توجه به آماره ارائه شده، دی ماه 99 را می توان آلوده ترین ماه از منظر آلودگی هوا در 10 سال گذشته در شهر تهران دانست. طبق اطلاعات ثبت شده شاخص کیفیت هوا، از دی ماه 89 تا کنون هیچگاه تعداد روزهای ناسالم در یک ماه به 9 روز بر اساس دستورالعمل سابق و به 15 روز براساس دستورالعمل جدید نرسیده است. همچنین براساس این اطلاعات، آذر 89 با 11 روز ناسالم وضعیت بدتری از دی ماه 99 داشته است.

وی در ادامه گفت: این شرایط درحالی رقم می خورد که به دلیل شرایط ایجاد شده توسط بیماری کرونا، الگوی حمل و نقل در شهر تهران دستخوش تغییراتی شده که افزایش تردد ناوگان سواری در ساعات مجاز تردد و عدم تردد ناوگان حمل و نقل در بازه ساعتی 21 تا 4 صبح را شاهد هستیم که در ساعات روز افزایش انتشار را به همراه داشته است و شرایط جوی از جمله کاهش ارتفاع لایه مرزی، پایداری جوی و عدم وزش باد با سرعت قابل ملاحضه، انباشت آلاینده مذکور در سطح شهر را به همراه داشت.

مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا با تاکید بر قابل قبول بودن وضعیت هوای امروز گفت: همچنین با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش های مسکونی، احتمال مصرف سوخت نامناسب با تولید آلودگی بالا در صنایع مجاور شهر تهران نیز به تشدید سطح آلودگی در شهر تهران منجر شده است، اما خوشبختانه در روز جاری به علت وزش باد از شدت آلودگی انباشه شده در شهر کاهش یافته و وضعیت هوا به محدوده قابل قبول و شاخص برخط به 73 رسیده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!