سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۷:۲۶
بین الملل - کد خبر : 3561
شنبه، ۰۶ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

دونالد ترامپ صدور ویزای آمریکا را برای تمام دنیا ممنوع کرد

ترامپ که روزهای آخر ریاست جمهوری اش را میگذراند، پس از شیوع کرونا و افتضاحی که در زمینه مقابله با پاندمی ویروس COVID-19 در آمریکا بالا آورد، از طرف دموکرات ها به شدت محکوم شد و خوراک تبلیغاتی رقیب انتخاباتی اش، جو بایدن را فراهم کرد.

دونالد ترامپ صدور ویزای آمریکا را برای تمام دنیا ممنوع کرد

ترامپ که روزهای آخر ریاست جمهوری اش را میگذراند، پس از شیوع کرونا و افتضاحی که در زمینه مقابله با پاندمی ویروس COVID-19 در آمریکا بالا آورد، از طرف دموکرات ها به شدت محکوم شد و خوراک تبلیغاتی رقیب انتخاباتی اش، جو بایدن را فراهم کرد.

بازار اشتغال آمریکا به 2009 سقوط کرد

شیوع کرونا در آمریکا باعث آسیب جدی به بازار اشتغال آمریکا داشت به طوری که مطابق آمار رسمی از اداره کار آمریکا، این کشور به سال 2009 عقبگرد کرد. در حالی که شرایط بدی به دلیل شیوع کرونا و البته سومدیریت ترامپ در این زمینه در آمریکا حکم فرما است ترامپ سعی دارد تا با فرافکنی، جایگاه خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محکم کند.

حال که برنی سندرز نیز به نفع جوبایدن کناره گیری کرده است، با وجود وضعیت فجیع بازار اشتغال آمریکا و آمار بالای مرگ و میر و آسیب جدی که به نیویورک رسید، این رئیس جمهور مسلمان ستیز، باید راه چاره ای پیدا کند. فراموش نکنید که ترامپ به محض ورود به کاخ سفید، اتاق مبارزه با بیماری های مسری جهان شمول را تعطیل کرد که همین موضوع نیز خوراک تبلیغات رقیب انتخاباتی اش شد و این البته سندی بر ناتوانی اداره دولت آمریکا است.

ترامپ در مصاحبه ای اعلام کرد در صورتی که چهارسال آینده رئیس جمهور نشود، ایران و چین بر آمریکا حکومت خواهند کرد. به این ترتیب قصد دارد تا ذهن مردم را به سمت دیگری متوجه کند. البته این موضوع در سیاست مرسوم است.

ترامپ صدور ویزای آمریکا را برای مهاجرت به آمریکا برای اتباع تمام دنیا ممنوع کرد

دونالد ترامپ برای برهم زدن نتیجه اشتباهاتش و معادلاتی که به اشتباه در مورد کرونا در ذهن تصور کرده بود، سعی بر فرافکنی دارد. در تاریخ 23 اپریل 2020 با امضای دستور اجرایی جدیدی، صدور ویزای آمریکا را برای مقاصد مهاجرتی به آمریکا با هدف حفاظت از بازار اشتغال آمریکا برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرد.

ترامپ از روزی که سکان آمریکا را به دست گرفته است در حال صدور فرمان های ممنوعیت است. در زمینه مهاجرت آمریکا فقط در مورد ایران بیش از 4 فرمان صادر کرده است و البته کشورهای دیگری نیز در این مورد هدف قرار داده است.

 

شاید لازم باشد بدانید که ترامپ اختیار کافی برای صدور چنین احکامی را دارد. اگر دادگاه های ایالتی در صدور احکام قبلی مانند 13780 یا PP9645 با ترامپ به مقابله پرداختند به دلیل نژاد پرستی ترامپ در صدور احکام قبلی بود. مثلا حکم ریاست جمهوری 9645 ترامپ، مبنی بر ممنوعیت صدور ویزا برای مسلمانان، به دلیل اسلام ستیزی ترامپ، مورد حمله دادگاه ها قرار گرفت اما در این مورد قطعا دادگاه ها به حکم ورود نخواهند کرد چون ممنوعیت فقط برای کشوری خاص نیست و هدف حفاظت از بازار اشتغال برای شهروندان آمریکایی عنوان شده است.

آثار حکم ممنوعیت مهاجرت آمریکا

لازم به ذکر است که ممنوعیت ویزای آمریکا با هدف مهاجرت ارتباطی با ویزاهای غیر مهاجرتی ندارد. یعنی ویزاهای غیر مهاجرتی مانند ویزای تحصیلی آمریکا یا ویزای توریستی آمریکا مشمول این حکم نیست.

ویزاهای مهاجرتی آمریکا به دسته های زیر تقسیم میشوند که اثار این حکم بر هریک را بررسی میکنیم

ویزاهای مهاجرتی EB

ویزاهای کار دائم آمریکا دارای پنج ردیف هستند که از ردیف اول یعنی ویزای نخبگان EB1 تا ردیف چهارم که عمدتا برای مبلغین مذهبی و دینی صادر میشود، تحت تاثیر این حکم قرار گرفته است. ردیف پنجم برای سرمایه گزاران صادر میشود. با توجه به اینکه سرمایه گزاران خطری برای بازار اشتغال آمریکا ندارند، ویزای EB5 از ابلاغ ممنوعیت صدور معاف است.

ویزاهای خانوادگی  با کد F,IR,CR

این ویزاها همه مشمول این قانون هستند و فقط ویزا برای همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال شهروندان آمریکایی از این ابلاغ معاف است. فعلا برای همسران دارندگان گرین کارت آمریکا ویزای مهاجرتی صادر نخواهد شد. ترامپ قبلا هم نشان داده که در دولتش برای نهاد خانواده ارزشی قائل نیست و با این ابلاغ مجدد این موضوع را تاکید کرد.

ویزاهای تنوع نژادی با کد DV

ویزای تنوع نژادی آمریکا که در ایران به ویزای برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا مشهور است، شاید خاری باشد که در چشم ترامپ قرار گرفته و ترامپ از بدو ورود تلاش برای نابودی این برنامه در آمریکا داشت که موفق نشد. این ویزا مشمول ممنوعیت صدور است تا زمانی که این ابلاغ لغو یا منقضی شود.

اعتبار فرمان ممنوعیت صدور ویزا

این فرمان از تاریخ24  آپریل 2020، به مدت دو ماه موثر خواهد بود. پس از آن در صورت نیاز قابل تمدید است.

تاثیر فرمان بر ویزاهای صادر شده

کسانی که ویزای آمریکا دارند و این ویزا تاریخ دارد ( معتبر است ) مشمول این قانون نیستند.

تاثیر قانون ممنوعیت مهاجرت به آمریکا بر ویزاهای دانشجویی

در حال حاضر این قانون شامل ویزاهای دانشجویی نمیشود اما قرار است بعد از سی روز مطالعه تاثیر دانشجویان بر بازار اشتغال آمریکا، در مورد ویزاهای دانشجویی هم تصمیم گیری شود. این در حالی است که در همسایگی آمریکا، در کشور کانادا، کسانی که با ویزای کانادا در حال تحصیل در کانادا هستند، برای مقابله با کرونا اجازه کار دوبرابر دریافت کرده اند.

به طور کلی سیاست های ترامپ همیشه جنگ طلبانه و به شکلی مهاجم بوده است و این در حالی است که همسر ترامپ یک مهاجر اکراینی است و از طریق ازدواج با ترامپ در آمریکا مجوز اقامت دریافت کرده است.

در نظر داشته باشید که محدودیت های قبلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت سفر به آمریکا از کشورهایی که در فهرست ممنوعه بودند همچنان اعمال می شود‌. و ارتباطی به این ابلاغ جدید ندارد. افرادی که در این مدت ویزای مهاجرتی آن ها به دلیل عدم امکان پرواز به آمریکا منقضی شده تا زمان لغو فرمان امروز نمی توانند ویزای جدید دریافت کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!