سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۰۶:۵۲
سلامت - کد خبر : 9408
پنجشنبه، ۲۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

دومین پیوند قلب موفقیت آمیز در بیمارستان شهید رجایی تهران

اهدای قلب قهرمان ۴۰ ساله یزدی توانست جان نوجوان ۱۳ ساله ای در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود را نجات دهد.

دومین پیوند قلب موفقیت آمیز در بیمارستان شهید رجایی تهران

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، دکتر مهدی شادنوش، گفت: صبح دیروز (۲۲ اردیبهشت) اهدای قلب قهرمان ۴۰ ساله یزدی که با رضایت خانواده آن مرحوم صورت گرفت و توانست جان نوجوان ۱۳ ساله ای در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود را نجات داد.

وی افزود: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده  سید عبدالوحید هاشمی کمانگر ٤٠ساله، که به علت تصادف، مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام و قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی و در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شد.

شادنوش ادامه داد: با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز قلب اهدایی  با هواپیما جت به تهران انتقال داده شد.

وی افزود: این عضو در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت به بیماری ۱۳ ساله  پیوند شده  و حیات دوباره ای به او بخشید.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده، پیوند قلب این عزیز در بیمارستان شهید رجایی تهران و کبد و کلیه ها از یزد به شیراز منتقل شدند تا نجات بخش جان دیگر هموطنانمان باشند

وی ضمن تسلیت به خانواده مرحوم هاشمی کمانگر و طلب غفران و رحمت الهی برای ایشان، از حرکت زیبا و انسان دوستانه این خانواده قدردانی کرد.

شادنوش همچنین با اشاره به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت اهدا عضو و پیوند اعضا افزود: نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در کشور جزو نیازهای اساسی و محوری ما  در اهدای عضو  است.  

وی بیان کرد: در چند سال اخیر خانواده‌های بسیاری این افتخار و سربلندی را دارند که در کنار از دست دادن عزیزشان، به خانواده های دیگری امید زندگی بخشیده اند

بنابراعلام وبدا، شادنوش با اشاره به اینکه ایران درخصوص اهدای عضو در خاورمیانه رتبه نخست را دارد افزود: در کنار ظرفیت‌های تخصص و دانش پیوند، توجه به لزوم افزایش باورهای اهدای عضو در جامعه ضروری است، باور به این موضوع که مرگ ما می‌تواند در حیات دوباره بخشیدن به شخص دیگر نقش پر رنگی داشته باشد. بنابراین چنانچه مسیر فرهنگ‌سازی تداوم داشته باشد تلاش های ما به بار خواهد نشست.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!