پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۶:۰۵
دولت - کد خبر : 9810
جمعه، ۰۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

دولت ما دولت تحول خواهد بود ؛ 70 درصد ظرفیت اقتصادی کشور خالی است

برنامه ریزی ما این است که نقدینگی به طرف تولید بیاید، در این صورت افزایش نقدینگی نگران کننده نیست

دولت ما دولت تحول خواهد بود ؛ 70 درصد ظرفیت اقتصادی کشور خالی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه دولت ما دولت تحول و دولت مردمی خواهد بود، اظهار داشت: هم اکنون 70 درصد ظرفیت های اقتصادی کشور غیرفعال است، با فعال شدن این ظرفیت ها می توانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم. عدالت اقتصادی محور تحول ما در حوزه اقتصاد خواهد بود، مردم باید در این تحول نقش آفرینی کنند.

وی افزود: امروز و در وضعیت کرونایی، مهم ترین نقش رسانه ملی رساندن پیام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مردم و رساندن خواست مردم به نامزد ها است.

این تحول، تحولی نیست که دولتمردان بنشینند در اتاق دربسته و برای بخش های مختلف برنامه ریزی کنند بلکه باید مردم در این تحول نقش آفرینی کنند.

رئیسی بیان کرد: آنچه که الان همه نگرانش هستند این است که چرا تسهیلات به تولیدکننده نمی رسد؟ مگر ما نمی گوئیم افزایش نقدینگی، این نقدینگی کجاست که تعداد قابل توجهی از کارخانه ها فریادشان بلند است که ما کمبود نقدینگی داریم. افزایش نقدینگی که اینگونه در کشور نگران کننده می شود، کجا می رود؟ اگر تولید کننده فریادش بلند است معلوم است که جای دیگر می رود. در دلالی و سوداگری می رود، باید در تولید بیاید ، اگر نقدینگی وارد تولید نشود سیل بنیان کن می شود لذا حتما باید به طرف تولید بیاید.

برنامه ریزی ما این است که نقدینگی به طرف تولید بیاید، در این صورت افزایش نقدینگی نگران کننده نیست لذا یکی از کارهای مهم آوردن نقدینگی به سمت تولید است. فعال شدن تولید می تواند به اشتغال کمک کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: در وضعیت کرونایی، ارتباطات استانی و جمعیت های آنچنانی نداریم لذا رسانه ملی در این زمینه نقش دارد و باید هم سخنان کاندیداها را به مردم و هم خواست مردم منعکس کند. نقش رسانه ملی و دیگر رسانه ها و فضای مجازی مهم است و عمل رسانه ملی و تمام رسانه ها در آگاهی بخشی مسئولانه و سرعت و صدق و راستی در این آگاهی بخشی است که می توانند به مردم اعتماد دهد.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری افزود: شفافیت که بعضی شعارش را می دهند را ما بنا داریم در حوزه تصمیم گیری و اجرا به وجود آوریم تا مردم احساس آرامش کنند و با اقداماتی که انجام می شود بتوانیم وضعیت تورمی و گرانی را کنترل کنیم و سطح تولید را به سطح قابل قبول برسانیم و ظرفیت های خالی اقتصاد کشور را که 70 درصدش خالی است فعال و یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

مسکن سازی مثل لوکوموتیو است که بخش های اقتصادی دیگر را به حرکت در می آورد ما اگر بتوانیم مسکن سازی را که نیاز مردم و زوج های جوان است فعال کنیم می توانیم به فعال کردن بسیاری از تولید ها کمک کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!