جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۱۲
دولت - کد خبر : 10529
پنجشنبه، ۰۳ تير، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

دولت به واکسیناسیون 14 میلیون نفر متعهد است

خدمات این دولت در عرصه بهداشت و درمان در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده و به عنوان یک مند افتخار آمیز ثبت خواهد شد.

دولت به واکسیناسیون 14 میلیون نفر متعهد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا حضور یافت. در این جلسه کمیته بهداشت و درمان گزارش کاملی از وضعیت تامین و تولید واکسن مورد نیاز و همچنین وضعیت شهرهای کشور از نظر شیوع و ابتلا، مشاهده علائمی از موج جدید بیماری و تشدید اوضاع در برخی از استان های جنوبی کشور ارائه کرد.

در این گزارش اعلام شد که با اقدامات و پیگیری های انجام شده و رفع موانع، با ورود محموله های جدید واکسن به کشور طی روزهای گذشته و تداوم این وضعیت در آینده، عملیات واکسیناسیون با اولویت تزریق دوز دوم کسانی که مرحله اول را انجام داده اند و همچنین اولویتهای تعیین شده در سند ملی از سر گرفته شده و با ورود واکسن سهمیه کوواکس به کشور تاخیر در تزریق واکسن جبران خواهد شد.

کمیته بهداشت و درمان همچنین با اشاره به ثمر بخش بودن تلاش ها برای تولید واکسن داخلی و ورود دو واکسن تولید داخل به بازار عمومی مصرف طی روزهای آینده، تاکید کرد که با اخذ مجوزهای لازم برای تزریق عمومی واکسن داخلی و سرعت گیری عملیات واکسیناسیون، دولت به عهد خود در واکسینه کردن جامعه هدف ۱۴ میلیون نفر در موعد مقرر تعيين شده تا پایان این دولت، عمل خواهد کرد.

روحانی با ابراز خرسندی از اینکه واکسن های ایرانی موفق به اخذ مجوزهای لازم برای ورود به چرخه واکسیناسیون عمومی شده است، این موفقیت در عرصه سلامت و بهداشت کشور را برای ملت ایران افتخار آمیز خواند و اظهار داشت : خدمات این دولت در عرصه بهداشت و درمان در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده و به عنوان یک مند افتخار آمیز ثبت خواهد شد.

کرونا اگر چه بلایی بزرگ و مخرب برای همه جهان و از جمله ایران بود اما در عین حال جوانان، دانشمندان و متخصصان کشور در دوره شیوع این بیماری با تلاش خود در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و تولید واکسن کارهایی کرده و پیشرفت هایی بدست آوردند که برای سال ها در بهداشت و درمان و نظام سلامت ماندگار خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اعمال نظارت های جدی در زمینه رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و صاحبان مشاغل و اصناف و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در پیکاهای قبلی و تجربه های کسب شده برای کوتاه شدن دامنه موج های جدید بیماری در مراحل مختلف، امیدواریم بتوانیم با استفاده از این تجربیات و همچنین رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم مانع از اوج گیری موج جدید و انتقال آن به سایر بخش های کشور شویم.

در این جلسه همچنین با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها و مراکز علمی کشور، قرارگاه عملیاتی و کمیته های آموزش و اطلاع رسانی ستاد ملی گزارش هایی در خصوص اقدامات انجام شده و اطلاع رسانی در زمینه برگزاری این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و تامین و تضمین سلامت دانش آموزان ارائه کردند و همچنین با اشاره به استفاده از تجربه برگزاری کنکور سراسری سال گذشته بر اندیشیده شدن همه تهمیدات و اقدامات لازم برای برگزاری آزمون امسال با سلامت کامل تاکید کردند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!