شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۴۹
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 15454
دوشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

دولت بایدن به دنبال تنظیم بازار بیت‌کوین، آلت کوین ها و NFT

با نگرانی فزاینده دولت‌ها در سراسر جهان در خصوص بازار جدید غیرمتمرکز و غیرقابل تنظیم رمز ارزها، ظاهراً سال‌های جریان آزاد دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده رو به پایان است.

دولت بایدن به دنبال تنظیم بازار بیت‌کوین، آلت کوین ها و NFT

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور جو بایدن و دولت او در حال برنامه ریزی برای انجام اقدامات اجرایی به منظور شروع تنظیم ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال در ایالات متحده هستند. به گفته این مجله، این مقررات نه تنها بر ارزهای رایج مانند بیت کوین و اتریوم، بلکه بر آلت کوین ها، استیبل کوین ها و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) نیز تاثیر می گذارد.

به نقل از اسپوتنیک، فوربس در گزارش خود اشاره می کند که این حرکت ناشی از نیازهای امنیت ملی می باشد. انتظار می‌رود که مجموعه ای از تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده، که شامل کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا و سرویس درآمد داخلی (IRS) می‌شود، تلاش‌ها را برای شروع تنظیم بازار، که تاکنون بدون محدودیت یا کنترل واشنگتن فعالیت می کرد، آغاز خواهند کرد.

در حال حاضر، ارزهای دیجیتال حتی به عنوان اوراق بهادار در ایالات متحده طبقه بندی نمی شوند و عملاً هیچ نظارتی بر مبادلات ارزهای دیجیتال وجود ندارد. هیچ کنترلی برای رفتار غیراخلاقی، طرح‌های پونزی، پولشویی، شیوه‌های پنهان و نظارت بر طرح‌های پمپاژ و تخلیه در بازار رمزارزها وجود ندارد.

جک کلی، یکی از همکاران فوربس، معتقد است که این اقدام ممکن است توسط دولت بایدن برای سرپوش گذاشتن بر بدهی ایجاد شده با تصویب لایحه چند تریلیون دلاری زیرساخت‌ها و دیگر طرح های گران قیمت که هنوز در کنگره باقی مانده اند، استفاده شود. 

کلی اظهار می کند که معرفی مقررات بازار رمزارز از طریق مالیات بیشتر، جریمه های جدید و عوارض، منبع درآمد اضافی خوبی برای کشور خواهد بود. با توجه به حجم پولی که در این بازار جابجا می شود، این درآمد رقم قابل توجهی خواهد بود.

طبق گزارش فوربس، سازمان درآمد داخلی در حال بررسی قوانین برای شناسایی یک نهاد به عنوان کارگزار ارزهای دیجیتال تحت لایحه زیرساختی است، که تابستان گذشته تصویب شد. این اقدام، سرویس درآمد داخلی را قادر می سازد تا مالیات را به طور کامل از آنها دریافت کند.

ایالات متحده تنها کشوری نیست که روی تنظیم بازار ارزهای دیجیتال کار می کند. سال گذشته، چین تمام عملیات‌های دارایی‌های دیجیتال از جمله استخراج کوین را ممنوع کرد. روسیه به نوبه خود همچنان در حال بررسی گزینه هایی برای تنظیم بازار است. در حالی که شهروندان و مشاغل در حال حاضر از استفاده از سکه های دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات منع شده اند، آن ها همچنان می توانند رمزارزها را خریداری کنند و بفروشند و همچنین به استخراج آنها ادامه دهند. در اوایل ژانویه، بانک مرکزی روسیه ممنوعیت ارزهای دیجیتال در این کشور را پیشنهاد کرد؛ اما این پیشنهاد با مخالفت وزارت دارایی روبرو شد. 

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!