جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۵۲
فناوری - کد خبر : 4559
پنجشنبه، ۵ تير، ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

دوربین تلفن همراهی که سرطان پوست را تشخیص می دهد!

عملکرد ابزار در تشخیص سرطان های پوستی، بسیار مهم است

دوربین تلفن همراهی که سرطان پوست را تشخیص می دهد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که یک فناوری استاندارد تلفن همراه می تواند به عکسبرداری از زخم های پوست کمک کرده و یک ابزار تشخیصی دست یافتنی برای بررسی سرطان پوست باشد. زخم های پوستی معمولا مجموعه ای از رنگ، اندازه و عدم تقارن را در بر دارند که کمک می کنند تا تفاوت های میان زخم های معمولی و بدخیم مشخص شود. 
 
پزوهشگران در این پروژه، با استفاده از دوربین تلفن همراه، دو "درموسکوپ" ارائه داده‌اند که در آنها از الگوریتم های پردازش تصویر استفاده شده است. درموسکوپ، ابزاری است که به بررسی زخم های پوست کمک می کند، این ابزارها طی بررسی ها توانستند مشکلات پوستی نشان دهنده ملانوما و قرمزی پوست را از هم تفکیک کنند. 
 
استاد مهندسی "کالج دارموت" آمریکا و همکارانش نشان دادند که استفاده از یک دوربین تلفن همراه برای عکسبرداری از زخم های پوست می تواند کارآیی و تاثیر تشخیص زخم های پوست را بهبود ببخشد. برین پوگ می گوید: عملکرد ابزار در تشخیص سرطان های پوستی، بسیار مهم است. ما با استفاده از دوربین نلفن همراه در این پروژه توانستیم گام های مهمی را در طراحی یک روش جدید معرفی کنیم که شاید به تشخیص ساده و دقیق منجر شوند. 
 
 
وی در ادامه گفت: اگرچه همیشه راه هایی برای کار کردن سیستم های تصویربرداری پزشکی وجود دارد اما موفقیت تجاری این کارها اغلب بیش از اندازه هزینه دارد. ابزارهای تصویربرداری می توانند آنقدر پیچیده باشند که به راحتی مورد قبول قرار نگیرند. این پلتفرم جدید، هم هزینه کمی دارد و هم استفاده از آن ساده است، در نتیجه می تواند به ارائه ابزار تشخیصی ساده و دقیق کمک کند. این پلتفرم، یک نوآوری به شمار می رود که می تواند به سادگی مورد استفاده بالینی قرار بگیرد.  
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!