شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۴۵
بین الملل - کد خبر : 5027
چهارشنبه، ۲۲ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

دو افسر ارتش عراق در حمله پهپادی ترکیه به اقلیم کردستان کشته شدند

بغداد روز سه شنبه از کشته شدن دو افسر ارشد عراقی در جریان حمله یک پهپاد ترکیه به منطقه کردستان عراق خبر داد.

دو افسر ارتش عراق در حمله پهپادی ترکیه به اقلیم کردستان کشته شدند

ارتش عراق با تایید این خبر اقدام آنکارا را تجاوز آشکار به خاک این کشور توصیف و آنرا محکوم کرده است. گفتنی است که آنکارا از چند هفته پیش تاکنون به صورت پراکنده مواضع نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه «پ.کا.کا» را در بخش‌هایی از منطقه کردستان عراق هدف قرار داده است.

عراق در واکنش به حملات هوایی آنکارا به خاک این کشور تاکنون دو بار سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض و نگرانی خود را به مقامات ترکیه منتقل کرده است.

برغم این اعتراض‌ها که از این پس با کشته شدن دو عضو نیروهای مسلح عراق در جریان حملات هوایی ترکیه تشدید خواهد شد، آنکارا بارها اعلام کرده که از حق مبارزه و حمله به مواضع نیروهای پ.کا.کا برخوردار است

ترکیه همانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا پ.کا.کا را گروهی «تروریستی» می‌داند و با این توجیه، خود را برای حمله به نیروهای وابسته به این حزب در خاک عراق محق قلمداد می‌کند.

در بیانیه ارتش عراق آمده است که دو افسر ارتش عراقی که فرماندهی گردان‌های نیروهای مرزی را برعهده داشتند سوار بر خودرو هدف حمله پهپادی قرار گرفته و به همراه راننده جان باختند.

این در حالیست که شهردار منطقه سیداکان واقع در ۹۰ کیلومتری شمال اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق به فرانس پرس گفت که پهپاد ترکیه زمانی که فرماندهان نیروهای مرزی عراق در جلسه‌ای مشترک با فرماندهان پ.کا.کا بودند آنها را هدف قرار داده‌اند. از سوی دیگر به گفته شاهدان محلی درگیری‌هایی از صبح روز سه شنبه میان پیکارجویان پ.کا.کا و نیروهای عراقی روی داده و جلسه یاد شده که هدف حمله پهپادی قرار گرفت برای تلاش جهت بازگرداندن آرامش تشکیل شده بود.

اربیل این روزها در وضعیتی ناآرام قرار گرفته است. از یک سو منطقه خودگردان کردستان عراق خود را به عنوان بسط و تداوم ذاتی منطقه نیمه خودمختار کرد در شمال سوریه و نیز نمونه‌ و الگویی برای کردهای ترکیه و ایران معرفی می‌کند و از سوی دیگر مرکز اقلیم کردستان عراق و مناطق اطراف آن هر از گاهی شاهد بمباران مواضع پ.کا.کا و متحدان سوری و ایرانی حزب کارگران کردستان ترکیه است.

آنکارا اواسط ماه ژوئن موجی تازه از حملات هوایی و هلی‌برد به مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه را تحت عملیاتی موسوم به «پنجه ببر» و «پنجه عقاب» به انجام رساند.

در جریان این عملیات پنج غیر نظامی جان باختند و آنکارا نیز از کشته شدن دو تن از سربازان خود خبر داد. پ‌.کا.کا و متحدانش نیز در این حملات متحمل دست کم ۱۰ قربانی دادند.

پ.کا.کا ازسال ۱۹۸۴ جنگی چریکی و جدایی طلبانه را علیه دولت مرکزی ترکیه در خاک این کشور آغاز کرده است. درگیری میان نظامیان ترکیه و پیکارجویان حزب کارگران کردستان این کشور تا کنون بیش از۴۰ هزار کشته برجای گذشته که شمار زیادی غیرنظامی بخشی از آنها را تشکیل می‌دهند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!