جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۳:۵۱
چهارشنبه، ۲۰ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

دهمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت فراخوان داد

دهمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت در بخش‌های پوستر اعلان هیأت و پوستر شیعی و در حوزه تصویرسازی و تایپوگرافی فراخوان منتشر کرد.

دهمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت فراخوان داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از مهر، پوستر اعلان هیأت همانند ادوار گذشته موضوع بخش اصلی دهمین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت به شمار می آیدو
 
محمد صابر شیخ رضایی، علیرضا حصارکی، مجتبی مجلسی و شعیب حسینی هیأت داوران این دوره سوگواره عاشورایی پوستر هیأت هستند.
 
امسال زیر بخش تصویرسازی و زیر بخش تایپوگرافی در بخش پوستر هیأت ایده محور به سوگواره این دوره اضافه شده است. هنرمندان در بخش تصویرسازی آثاری حول محور روضه‌های خانگی خلق کنند. در زیربخش تایپوگرافی نیز هر سال یکی از ادعیه‌ها موضوع فراخوان قرار داده می شود تا هنرمندان فرازهایی از این ادعیه را موضوع کار خود قرار بدهند. علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و ارسال آثار خود به نشانی www.honareheyat.com مراجعه کنند.
 
در بخش اصلی این سوگواره تنها پوسترهایی که برای اعلان مراسم هیأت طراحی شده باشند مورد داوری قرار خواهند گرفت. و در بخش جنبی «پوستر شیعی» هر پوستری که با موضوع خاندان عصمت و طهارت (ع) طراحی شده باشد مورد داوری قرار خواهد گرفت. در این بخش فقط یک پوستر به عنوان رتبه برتر انتخاب می‌شود.
 
 
موضوع انتخابی برای بخش تصویرسازی روضه‌های خانگی است. در این بخش هدف ترویج روضه‌های خانگی است و از هنرمندان دعوت می‌شود برای این موضوع پربرکت آثاری تولید کنند. موضوع بخش ایپوگرافی نیززیارت جامعه کبیره است و می‌توان فرازهایی از زیارت جامعه کبیره را انتخاب و به صورت تایپوگرافی اثر تولید کرد.
 
سوگواره عاشورایی هیأت اهمیت ویژه ای برای رسانه‌های نوین قائل است و با توجه به اینکه در این بسترهای نوین خلاقیت و نوآوری بسیاری در متحرک سازی خود را نمایان می‌کند بخش موشن پوستر به عنوان بخش ویژه این سوگواره اضافه شده تا هنرمندان ترغیب شوند خروجی‌های مختلفی از پوستر اعلان هیأت تولید کنند. در این بخش موشن پوسترهای اعلان هیأت مورد داوری قرار می‌گیرد. در بخش موشن پوستر باید پوستر نیز به صورت فایل تصویر ارسال شود.
 
قوانین این سوگواره به صورت زیر تصویب شده است:
 
۱. دبیرخانه سوگواره، ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف آن، اثر مربوطه را از مسابقه حذف کرده و گزارش تخلف را برای طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد داد.
 
۲. برگزارکننده مجاز است که از آثار ارسالی برای انتشارات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و ارتقای سطح هنری هیأت‌های مذهبی استفاده کند.
 
۳. فایل آثار منتخبِ کتاب، با کیفیت اصلی با حفظ نام طراح گرافیک به عنوان «نذر ماندگار» در اختیار هیأت‌های حسینی، جهت استفاده در طرح‌های مذهبی قرار می‌گیرد.
 
۴. در بخش اصلی، هنگام ارسال اثر، باید مشخصات هنرمندان همکار (در صورت وجود) در بخش‌های تخصصی درج گردد. بدیهی است آثار «تولیدی» در سوگواره شرکت داده می‌شوند و آثار غیر تولیدی، اینترنتی و … در بخش‌های تخصصی مورد داوری قرار نمی‌گیرند.
 
۵. محدودیتی در تعداد آثار ارسالی و یا سال تولید آثار وجود ندارد.
 
۶. برای شرکت در سوگواره پوستر می‌بایست از طریق نشانی اینترنتی honareheyat.ir ثبت‌نام نموده و آثار بارگذاری شود.
 
۷. آثار باید فرمت jpg و با کیفیت ۳۰۰ dpi در اندازه A۳ و درحالت RGB ارسال شود.
 
۸. جایزه هیأت در بخش اصلی، اختصاص به هیأتی دارد که پوستر متعلق به آن هیأت است.
 
۹. ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات سوگواره است.
 
جوایز در بخش اصلی که پوستر هیات است، به صورت «پوستر برتر ۵ میلیون تومان»، «چیدمان متن ۳ میلیون تومان»، «حروف‌نگاری ۳ میلیون تومان»، «ترکیب‌بندی ۳ میلیون تومان»، «ایده‌پردازی و خلاقیت ۳ میلیون تومان»، «تصویرسازی ۳ میلیون تومان» و «کاربرد عکاسی ۳ میلیون تومان» به برگزیدگان اهدا می شود.
 
جوایز بخش جنبی نیز با عنوان پوستر شیعی شامل «پوستر برتر ۳ میلیون تومان» «تصویر سازی: نفر اول ۳ میلیون تومان، نفر دوم ۲ میلیون تومان، نفر سوم ۱ میلیون تومان» و «تایپوگرافی: نفر اول ۳ میلیون تومان، نفر دوم ۲ میلیون تومان، نفر سوم ۱ میلیون تومان» می شود.
 
جایزه بخش ویژه با عنوان موشن پوستر اعلان هیأت نیز به صورت «اثر برتر: ۵ میلیون تومان به همراه یک میلیون تومان کمک به هیأت در همه بخش‌ها» تعیین شده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!